PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sveikata2020 m. Birželio 10 d. 13:25

Svarstė kaip pagerinti Priėmimo-skubios pagalbos skyriaus darbą

Kaunas

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


134312

Meras Valentinas Tamulis šį pirmadienį sušauktame susirinkime išsiaiškino visas priežastis ir situacijas dėl pacientų skundų viešumoje ir merui asmeniškai apie Priėmimo - skubios pagalbos skyriaus darbą. Padėtis skyriuje turės gerėti. Po atlikto vidaus audito įstaigos vadovas merui turės pateikti situacijos paaiškinimą raštu, o tarybos nariams artimiausiu metu ir visą priemonių planą situacijai gerinti.

Pateikta nemažai pasiūlymų

Susirinkime rajono merui buvo pateikta pirminė žodinė informacija apie pastaruoju metu vis kylančius nesusipratimus ir pacientų skundus dėl Priėmimo - skubios pagalbos skyriaus darbo. Susirinkime buvo aptartos visos galimos priežastys ir pateikti pasiūlymai dėl darbo kokybės gerinimo. Tokie kaip: nuolatinai mokymai personalui, stebėjimo kamerų įrengimas, ateityje papildomo registratoriaus etato priėmimo skyriuje steigimo galimybė. Savivaldybės vadovas šį kartą neapsiribojo žodiniais paaiškinimais ir paprašė direktoriui po audito pateikti raštišką paaiškinimą dėl klientų aptarnavimo ir tinkamos paslaugų kokybės užtikrinimo VšĮ Kėdainių ligoninės Priėmimo - skubios pagalbos skyriuje ir pristatyti išsamų visą veiksmų planą Kėdainių rajono savivaldybės tarybai artimiausiame posėdyje. „Situacija ligoninės Priėmimo – skubios pagalbos skyriuje turės tik gerėti ir į gyventojų nepasitenkinimą bei pastabas turės būti atsižvelgta“, - sakė rajono meras Valentinas Tamulis.

Trūksta mandagaus bendravimo

Į susirinkimą atvykęs kartu su Priėmimo - skubios pagalbos skyriaus vedėja Rimante Hofmaniene, VšĮ Kėdainių ligoninės direktorius S. Skauminas informavo merą, kad iš karto ligoninėje buvo imtasi atvejį analizuoti ir sudaryta audito grupė, kuri netrukus pateiks savo išvadas. Tačiau direktorius su meru sutiko, kad pagrindinė problema - bendravimo, kultūringo elgesio su pacientais stoka išlieka. Ligoninėje prieš kelerius metus buvo organizuoti kursai visam medicinos personalui. Priėmimo skyriaus darbuotojams jie buvo privalomi, tačiau akivaizdu, kad jų nepakako.

Reikia ir kitų priemonių

Vien mokymų nepakaks. Meras Valentinas Tamulis įsitikinęs, kad labai padėtų stebėjimo kamerų įrengimas. Stebėjimas sudrausmintų ir kai kuriuos neadekvačiai skyriuje besielgiančius ligonius. Seimo narys Darius Kaminskas, vadovaudamasis didžiųjų Lietuvos ligoninių ir savo asmenine patirtimi, pasiūlė rekonstruojant skyrių būtinai įvesti papildomą registratoriaus etatą. Darbuotojas atvykusį pacientą pasitiktų ir suteiktų visą informaciją apie tai kur ir kaip jam bus suteiktos paslaugos, kokios paslaugos jam priklauso ir žmogus būtų tinkamai nukreipiamas ten, kur reikia bei maloniai aptarnautas. Panašiai kaip veikia vieno langelio principas. Tai būtų reali pagalba sunkiai dirbantiems skyriaus darbuotojams.

Yra problemų su specialistais

Darbas priėmimo skyriuje yra labai sunkus. Dabartinėje struktūroje tai Priėmimo – skubios pagalbos skyrius, kuriame gyventojams suteikiamos griežtai reglamentuotos paslaugos atsižvelgiant į indikacijas. Labai sunku surinkti gydytojų komandą dirbti šiame skyriuje. „Priėmimo skyrius per karantiną dirbo už visus skyrius ir visus centrus, todėl žmonės yra labai pavargę ir išsekę“, - suprasti medikų darbo specifiką šiuo laikotarpiu prašė Priėmimo skubiosios pagalbos skyriaus vedėja Rimantė Hofmanienė.

Dabar čia dirba 14 gydytojų. Du iš jų yra Kėdainių krašto medikai. Kiti atvyksta į budėjimus iš Kauno. Daugiausia - gydytojų rezidentų. Slaugytojos dirba po 20-30 metų ir yra labai pervargusios, o pacientai kupini ypatingų lūkesčių ir pageidavimų. Neretai jie išsako savo įsivaizdavimus apie tai kokią pagalbą turėtų teikti skyrius, tačiau realiai daug funkcijų atlieka šeimos gydytojas.

Neretai gyventojai kreipiasi į priėmimo skyrių gudraudami. T. y. norėdami laisvu jiems laiku pakliūti pas gydytojus, be eilės pasidaryti tyrimus. Tokių atvejų yra nemažai. Kalbantis išaiškėjo, kad galbūt gyventojams labai trūksta informacijos apie tai kokias paslaugas gali gauti pacientas kaip skubią pagalbą.

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos narys Tomas Bičiūnas klausė kas padėtų išvengti tokių situacijų ateityje ir akcentavo, kad mums visiems svarbiausias - žmogus. Mūsų krašto piliečiui medicinos įstaigoje turi būti teikiama ne tik būtinoji medicininė. „Žmogiška būtų suteikti atvykusiam pacientui visokią pagalbą. O pagalba yra ne tik fizinė, bet ir psichologinė bei emocinė“, - sakė Tomas Bičiūnas.