Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Edgaras SavickasŠaltinis: ELTA
Apie naftos produktų gabenimo per Lietuvos valstybės sieną kontrolę trečiadienį diskutuota Seimo Biudžeto ir finansų komiteto posėdyje.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė paaiškino, kad šis klausimas iškilo svarstant apie numatomus Akcizų įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma atsisakyti energiniams produktams taikomų akcizų lengvatų, nuosekliai didinti akcizų tarifus taršioms kuro rūšims bei į taikomus tarifus įtraukti CO2 dedamąją.
„Buvo iškilusių probleminių taškų, kad mes kaip valstybė neribojame niekaip įvežamų degalų kiekių, važiuojančių vilkikų bakuose. Kokie dėl to kyla iššūkiai – suprantame, kad atsiranda poveikis sąžiningai konkurencijai. (…)
Turime žiūrėti ir į aplinkines valstybes, šiuo atveju Lenkijos pavyzdį. Lenkija turi įsivedę ribojimus – 600 litrų. Buvo diskusijų mažinti iki 200 litrų, bet pats principas yra riboti. Ši valstybė matė ekonominį pagrindą“, – kalbėjo M. Lingė.
Savo ruožtu posėdyje dalyvavusi L. Maskaliovienė pastebėjo, kad diskusijoje dėl tokio ribojimo yra labai įvairių nuomonių.
„Turėjome ne vieną diskusiją su sektoriaus vežėjais, su kitais to sektoriaus atstovais. Nėra vieningos nuomonės. Yra pliusų ir minusų. Trečiųjų šalių vežėjai užima pakankamai rimtą dalį mūsų rinkoje, apie 20 proc. ir ji yra auganti. Ypač dabartiniame geopolitiniame kontekste, dėl sankcijų režimo iš Rusijos ir Baltarusijos.
Yra aktyvios diskusijos, kai deramės dėl leidimų su kiekviena šalimi. Interesas jų labai didėja. Mūsų pasiūlytas modelis jiems taikyti dvišalius leidimus, kad galėtų atvežti, pasiimti krovinį iš Lietuvos terminalų. Jie supranta, kad Lietuva yra tranzitinė šalis į kitas Europos valstybes. Interesas pravažiuoti tiesiog Lietuvą yra didžiulis“, – pasakojo ji.
Viceministrė apibendrino, kad kuro ribojimas yra labai rimta tema, kurioje šios dienos kontekste ji mato tris svarbiausius aspektus.
„Vienas dalykas – mes negalime nematyti, kad turime ir su kitomis ES šalimis sienas. Latviai kol kas nėra įsivedę ribojimų. Lenkai yra. Čia būtų rimtas iššūkis tai pačiai muitinei pasiruošti tikrinti vidinę ES sieną, kontrolę įvesti, kaip tuos bakus patikrinti.
Kitas svarbus aspektas – įsipareigojimai Kaliningrado tranzitui. Yra tam tikras ribotas leidimas pervežti vilkikais nesankcionuotas prekes iš Rusijos į Rusiją. Nenorėtume, kad tie vairuotojai čia blaškytųsi ieškodami kuro.
Dar yra taršos mokesčiai. Niekas negalėtų paskaičiuoti, kiek galėtų padidėti užsipylimas Lietuvos degalinėse, o nuo to priklauso Lietuvos CO2 emisijos skaičiavimai. Šitas aspektas irgi labai svarbus.
Iš esmės galima įvesti ir kalbėti labai rimtai apie ribojimus, bet yra trys aspektai, kuriuos turėtume turėti omenyje“, – sakė L. Maskaliovienė.