Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris BrigitaŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių miesto sergamumo rodikliui šoktelėjus aukštyn, susirūpinta viruso plitimu miesto viešajame transporte. Esą, piko metu autobusai perpildyti, apie saugų atstumą nėra ką ir kalbėti. Kas turėtų pasirūpinti, kad viešasis transportas netaptų viruso plitimo terpe? Išnaudojusi visas galimybes, miesto valdžia nusprendė kreiptis į gyventojus su prašymu atsakingiau planuoti keliones miesto autobusais.
Pirmadienį Šiaulių miesto savivaldybės spaudos konferencijos metu administracijos direktorius Antanas Bartulis pristatė šiauliečių judėjimo viešuoju transportu analizę. Joje atsispindi važiuojančiųjų miesto autobusais mastai.
Kovo 29 – balandžio 2 dienos duomenimis, kasdien Šiaulių miesto viešuoju transportu pasinaudoja daugiau nei 13 tūkst. žmonių. „Tai yra didžiulis skaičius. Iš čia formuojasi ir tam tikra susirgimo rizika“, – sakė A. Bartulis.
Didžiausias keleivių srautas būna rytinėmis piko valandomis (nuo 7 iki 8 val.) ir vakarinio piko laiku (nuo 16 iki 17 val.), nors keleivių atitinkamai ima daugėti jau iškart po pietų (nuo 14 val.).
Sunkiausia sureguliuoti srautus
Tyrimas parodė, kad problemos dėl kaukių dėvėjimo miesto viešajame transporte nėra. Šiuo atžvilgiu žmonės sąmoningi – patys dėvi nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones ir paragina kitus elgtis atsakingai. Bet iškyla kita problema – srautų reguliavimas.
Nors „Busturas“, siekdamas sumažinti keleivių srautus, paleido dar 11 papildomų autobusų, problemos tai neišsprendė. Piko metu autobusai ir toliau yra perpildyti, keleivių skaičius viršija Sveikatos apsaugos ministerijos numatytus reikalavimus.
Pažymima, kad standartiniu miesto autobusu gali važiuoti 31 keleivis (38 proc. visos galimos autobuso talpos), o pailgintu – 41 (31,5 proc. visos galimos autobuso talpos).
Prašo atsakingai planuoti keliones
Matydama tokią situaciją, miesto valdžia nusprendė kreiptis į gyventojus ir paprašyti jų atidžiau planuoti keliones miesto autobusais. Siūloma įvertinti galimybę važiuoti į darbą bent jau pusvalandžiu anksčiau. „Jeigu keleiviai priimtų sprendimą važiuoti pusvalandžiu anksčiau ir patektų į 6–7 valandos laiko tarpą, tai nemažas keleivių srautas persimestų ir tai jau nuimtų įtampą“, – sakė A. Bartulis.
Panaši situacija būtų ir vakarinio piko metu – norintiems saugios kelionės, siūloma neskubėti ir namo važiuoti 15–20 minučių vėliau. Suklusti turėtų tie, kuriems kontrolieriaus įspėjimas nieko nereiškia. Administracijos direktoriaus teigimu, tuos autobusus, kuriuose keleivių yra per daug, ketinama sustabdyti. Esą, važiuoti jie galės tik tada, kai keleivių skaičius atitiks reikalavimus. „Jeigu nepaklūstama kontrolieriaus reikalavimui ir braunamasi į autobusą, viršijama norma, tiesiog šitas autobusas stovės. Stovės, kol jame keleivių liks tiek, kiek jų gali važiuoti šitame autobuse“, – sakė A. Bartulis.
Jis patikino, kad tokiu sprendimu sukiršinti keleivių tikrai nesiekiama, viskas yra daroma dėl jų pačių saugumo. „Galėtume sutarti, neiti į konfliktą, suprasti, kad vakarinis parvažiavimas, kad ir 15 ar 20 minučių vėliau, turi didesnę vertybę, nes jis yra saugus“, – teigė administracijos direktorius.
Norima įtraukti ir verslą
Pasak A. Bartulio, paskatinti šiauliečius rinktis kitą kelionės laiką galėtų ir darbdaviai, pakoregavę darbo laiko pradžią. „Jeigu ir verslas dar matytų galimybes darbo laiką pradėti ne 8, o 9 valandą, dalis keleivių galėtų nusikelti į vėlesnę valandą, tokiu būdu matytume galimybę suvaldyti rytinį piką ir galėtume pasiekti, kad mūsų autobusuose keleiviai važiuotų laikydamiesi nustatytų reikalavimų“, – sakė direktorius.
Jis taip pat atkreipė dėmesį ir į senjorus. Esant galimybei, jų prašoma vengti važiuoti autobusais piko metu, rinktis saugias valandas, t. y. planuoti savo keliones nuo 9 iki 12 val., kai keleivių srautai yra mažiausi.