Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Vytauto Dranginio nuotr.
Reporteris AustėjaŠaltinis: Etaplius.lt
Dienos planą su kaupu įgyvendinęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, paskutiniajame 2022 metų Dakaro greičio ruože užėmė penktąją vietą, o bendroje automobilių įskaitoje užsitikrino 11-ąją poziciją. Šis rezultatas – pakartotas geriausias Lietuvos lenktynininkų pasiekimas.
v2-09453.jpg
„Oi mynėm tai mynėm! Ant dviejų ratų važiuoti neteko, bet pojūčiai buvo lyg 160 kilometrų ilgio klasikinio ralio greičio ruože. Trasa itin techniška – teko daug laviruoti tarp akmenų. Vienu metu akyse jau buvo iškilę 2020-ųjų metų vaizdai, kuomet nepavyko pasiekti finišo, bet pasiduot negalėjau, todėl mynėm toliau “, – apie adrenalino kupiną paskutinįjį greičio ruožą pasakojo lenktynininkas.
V. Žala ne tik nepraleido į priekį Carloso Sainzo, bet ir sugebėjo beveik šešiomis minutėmis padidinti turėtą kuklų pusantros minutės pranašumą. Išgirdęs apie tai po finišo lenktynininkas iš džiaugsmo net susiėmė už galvos.
Ne visi norėjo trauktis
V. Žala pripažino, kad toks važiavimas tarsi vaikštant ašmenimis gerokai išvargino. Papildomu iššūkiu vėl tapo trasoje varžovų keliamos dulkės. „X-Raid“ bagį vairuojantis Sebastianas Halpernas ekipažą praleido labai kultūringai, tačiau ne visi varžovai buvo tokie mandagūs. Vieną dalyvį teko atakuoti tol, kol šis galiausiai suprato, kad greičių skirtumas – pernelyg didelis.
Apie kitų metų Dakarą jau galvojantis V. Žala į ralio maratoną norėtų sugrįžti vairuodamas T1+ klasės visureigį. Anot jo, didesni ratai ir pakabos eiga šiems automobiliams suteikia akivaizdų pranašumą važiuojant akmenimis nuklotu gruntu.
„Tos didžiulės padangos yra tiesiog neįtikėtinai atsparios važiuojant per akmenis. Atkarpose, kuriose mes įjungę trečiąją pavarą slinkdavom 70 km/val. greičiu, jie lėkdavo maksimaliu tempu. Įdomu, kaip mums sektųsi su tokia technika“, – svarstė lenktynininkas.
Kova iki paskutiniojo kilometro
Iki Džedoje įrengtos varžybų uždarymo ceremonijos pakylos Dakaro dalyviams paskutiniąją ralio maratono dieną teko nuvažiuoti daugiau nei 500 kilometrų, tačiau pats greičio ruožas tradiciškai buvo ganėtinai trumpas – trasos ilgis siekė 164 kilometrus. Lygesnis reljefas ir mažesnis nei įprastai akmenų kiekis netrukdė ekipažams skrieti maksimaliu greičiu.
Pirmąją vietą paskutiniajame greičio ruože užėmė vienu talentingiausių jaunosios kartos lenktynininkų vadinamas Henkas Lateganas. Atsilikęs nuo jo mažiau nei minute antras finišavo ralio maratonų veteranas Stephane‘as Peterhanselis. 2022-ųjų Dakarą automobilių įskaitoje laimėjo Nasseras Al-Attiyah, antrąją vietą užėmė Sebastienas Loebas, o prizininkų trejetą užbaigė Yazeedas Al Rajhi.
Galutinėje automobilių rikiuotėje 11-ąją poziciją išlaikiusį V. Žalą nuo išsvajotosios vietos pirmajame dešimtuke skyrė mažiau nei pusvalandis. Itin didele konkurencija pasižymėjusiame šių metų ralio maratone „Teltonika Racing“ ekipažas nuo nugalėjo N. Al-Attiyah atsiliko trimis su puse valandos.