Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras organizavo tarptautinius mokymus „Lietuvos ugdymo įstaigų edukacinių erdvių kokybės gerinimo prielaidos, remiantis Vengrijos ir Rumunijos visuomenės švietimo institucijų ir viešųjų edukacinių erdvių patirtimi“ Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso bei tęstinio projekto „Edukacinės erdvės ir gamtos ekspozicijos mokyklų aplinkoje“ dalyviams.
Kartu su pedagogais iš įvairių Lietuvos kampelių į mokymus vyko ir Šeduvos lopšelio-darželio direktorė Daiva Staškūnienė, meninio ugdymo mokytoja metodininkė Vilma Digimienė bei Šeduvos gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Daiva Kavaliauskienė ir Vida Makutienė.
Pirmąją mokymų dieną važiuojant per Lenkiją ir Slovakiją, Almantas Kulbis, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjas, pristatė mokymų programą ir pateikė užduotis.
Stasė Mameniškienė, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus metodininkė, vedė diskusiją apie mokyklų edukacinių erdvių patirtis, naujus metų darbus.
Kartu su mokymų dalyviais, kurie į tokius mokymus vyksta jau nebe pirmą kartą, mielai dalijomės gerąja užsienio edukacinių erdvių kūrimo patirtimi, kaip ją pritaikėme savo Šeduvos lopšelyje-darželyje.
Antrąją dieną susipažinome su Vengrijos Košicės miesto visuomeninėmis erdvėmis, gėlynų panašumais ir skirtumais lyginant su Lietuva. Daug įspūdžių patyrėme dalyvaudami ekspedicijoje Vengrijos Koros-Maros nacionaliniame parke.
Pirmą kartą vaikščiodami po stepes (puštas) susipažinome ir su jų augalijos bruožais. Almantas Kulbis supažindino su Tysos baseino upių šlapynių ekosistema, kraštovaizdžių ir istorinio paveldo galimybėmis, formuojant edukacines erdves. Botanikas Sigutis Obelevičius kalbėjo apie miglinių šeimos augalus, kaip atsiveriančią naują galimybę paįvairinant želdynus.
Trečią dieną atvykome į Rumuniją. Šios dienos tema buvo „Istoriniu paveldu turtingų kraštovaizdžių edukacinis paveikumas. Rumunijos Transilvanijos ir Lietuvos palyginimas“. Keliavome po Transilvanijos istorines vietoves – Sigišoarą, Brašovą, Brano pilį, Karpatų kalnus. Vyko diskusija-minčių žemėlapis: „Istorinių Lietuvos miestelių, jų aplinkų galimybės formuojant edukacines erdves“, kuriuos moderavo Almantas Kulbis ir Stasė Mameniškienė.
Ketvirta diena ir pažintis su Rumunijos Klužas-Napoka botanikos sodu. Aktyviai diskutavome apie augalų eksponavimą atvirame ore, kaip galime eksponuoti Lietuvos augalus mokyklų erdvėse? Kaip augalų sistemą galime panaudoti ugdymo procese?
Ne mažesnė diskusija virė ir apie žemės ūkio kraštovaizdžius ir jų edukacinį potencialą Vengrijos Tokajaus regione. Kaip žemės ūkio kultūrų laukai gali tapti ugdymo veiksniu?
Penktą dieną, vykdami link Lietuvos, kartu su tarptautinių mokymų dalyviais pristatėme idėjas apie edukacinių erdvių ir gamtos ekspozicijų mokyklų aplinkose pritaikymą.
Esame be galo dėkingi Švietimo ir mokslo ministerijai bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrui, nes tokie mokymai yra labai reikalingi ir svarbūs, dauguma dalyvių yra ne gamtos mokslų, bet kitų dalykų specialistai, besidomintys ugdymu gamtoje ir siekiantys ugdymo institucijose sukurti tam palankią edukacinę aplinką.
Šeduvos lopšelio-darželio informacija