PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2018 m. Kovo 26 d. 15:17

ŠU gimnazijos pedagogės tobulinosi Liublianoje

Šiauliai

Inga DaukšienėŠaltinis: Etaplius.lt


32634

Šiaulių universiteto gimnazijos neformaliojo ugdymo skyriaus vedėja, kuratorė Inga Daukšienė ir ispanų kalbos, kuratorė mokytoja Dovilė Arlikevičiūtė kovo 18-24 dienomis dalyvavo Erasmus KA 1+ kvalifikacijos tobulinimo kursuose Liublianoje, Slovėnijoje. Mokymų tema itin aktuali – „Kūrybiškumo ugdymas pagal Edvardą de Bono“. Kaip išmokyti jaunimą kūrybiškai mąstyti? Kodėl verta nebijoti ieškoti nepopuliarių sprendimų? Kokios priemonės yra efektyvios kūrybiškumo ugdymui? Kaip lavinti visapusišką mąstymą atsisakant standartinio požiūrio į situaciją, problemą, užduotį?


Foto galerija:

2.jpg
20180318-183307-1.jpg
20180321-085938.jpg
20180321-120715.jpg
20180321-145534.jpg
img-20180320-085549.jpg
img-20180323-111814-1-2.jpg
received-10213703177072030.jpeg

Mokymus vedusi ekonomistė, sociologė Nastja Mulej – vienintelė lektorė Slovėnijoje, mokanti kūrybiškumo pagal Edvardo de Bono metodus. Smagu buvo išgirsti, kad Nastja asmeniškai pažįsta žymųjį mokslininką, ne kartą yra dirbusi drauge. Kūrybiškumo N. Mulej moko ne tik pedagogus – mokymus veda verslo pasaulio atstovams.

Edvardas de Bono (g.1933) – mokslininkas, griaunantis stereotipinį mąstymą. Jo „Šešių skrybėlių“ mąstymo metodas ugdo gebėjimą į objektą, situaciją pažvelgti iš šešių skirtingų taškų, o šoniniu mąstymu skatinama „išeiti“ už racionalaus mąstymo, logikos ribų. Jis turi padėti išsilaisvinti iš senų, įprastų vaizdinių, sprendinių.

Itin įdomu buvo pabendrauti su Švietimo ir mokslo ministerijos atstove, kuri papasakojo apie Slovėnijos švietimo sistemą, jos trūkumus, stiprybes, numatomas naujoves. Vizitas į progimnaziją kursų dalyviams suteikė galimybę pamatyti, kaip praktiškai taikomas de Bono mokymas, kaip jį priima mokiniai bei kokią naudą jis teikia. Pokalbis su mokytoja, taikančia metodiką pamokose, praktiniai patarimai leido patikėti, kad kūrybiškumą ugdyti galima net per paprasčiausias veiklas, o rezultatai atperka pastangas.

Mokymų metu pateikta daug įvairių, gan paprastų metodų, įrankių, pavyzdžių, kaip mokyti jauną žmogų mokytis, kaip kurti naujas idėjas, lavinti mąstymą. Pedagogės naujovėmis, idėjomis dalijasi su kolegomis, klasių, būrelių vadovais.