Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„Polifonija“Šaltinis: Etaplius.lt
Visą savaitę jaunimas aktyviai dalyvavo paskaitose, kurias vedė prof. Jan Schumacher, Silvija Pročkytė, dr. Linas Balandis, Povilas Vanžodis, Nijolė Saimininkienė. Jų metu dalyviai įgijo teorinių ir praktinių žinių apie Tarptautinės chorinės muzikos federacijos ir Europos chorų asociacijos misiją, tikslus ir uždavinius bei kaip jie įgyvendinami. Taip pat, praktinio užsiėmimo metu išbandė netradicinius įsidainavimo pratimus, diskutavo apie dirigento darbe iškylančius iššūkius ir jų įveikimo būdus, aptarė ne tik įvairias dirigavimo, darbo planavimo technikas, bet ir psichologinius aspektus ruošiantis chorvedžio keliui.
Studentai susipažino su KĮ „Polifonija“ veiklos principais, pamatė festivalio „Resurrexit“ organizavimo ir išsikeltų tikslų įgyvendinimo užkulisius, įvairius organizacijos finansavimo mechanizmus, buvo supažindinti su darbo ansamblyje patirtimis, remiantis „Duodecco“ atvejo analize.
Penktąją dieną rezidentai skyrė konferencijos „Religinė muzika: menas, mokslas, praktika“ pranešimams ir stebėjo meistriškumo pamoką su tarptautinių konkursų laureatu, Radviliškio muzikos mokyklos jaunių choru „Saulės vaikai“ ir chorvede Inga Petrauskiene.
Dalyviai net tris dienas skyrė savo šalių chorinės muzikos prezentacijoms, kurių metu pavyko atrasti netikėtų sąsajų tarp Lietuvos bei Kolumbijos kompozitorių, pasimokyti Kinų kalbos tarimo dainuojant ar susipažinti su Austrijos chorinės muzikos ryškiu pasiskirstymu šalies regionuose. Pristatant užsieniečiams Lietuvos chorinę kultūrą, didelis dėmesys skirtas ir 2024-aisiais 100-metį minėsiančiai „Dainų šventei“.
Jaunieji chorvedžiai pasižymėjo dideliu žingeidumu, tad inspiravo diskusijas su festivalio „Resurrexit“ svečiais: dirigentais E. Kavecku, T. Ambrozaičiu, I. Cmur, vargonininku Giampaolo Di Rosa, ansamblių „Bass4“, „Chiaroscuro“ ir „Napulitanata“ nariais. Kaip daugelį naujovių choro „Polifonija“ ir festivalio „Resurrexit“ veikloje, taip ir šią rezidenciją iniciavo meno vadovas dr. Linas Balandis, ir panašu, kad šis žingsnis buvo sėkmingas.
Dalyviai apie patirtį rezidencijoje atsiliepė labai pozityviai ir nors veiklų festivalio metu buvo gausu, jie išsakė norą dar didesniam užimtumui papildant programą meistriškumo kursais. Organizatoriai į šį norą pasirengę atliepti, nes festivaliui dar nesibaigus idėjų kitų metų veikloms jau buvo gausu, tad panašu, kad Study Tour rezidencijos projektas festivaliui atvėrė daugiau galimybių programos plėtojimui ir viso festivalio augimui. Esame dėkingi Tarptautinei chorinės muzikos federacijai (IFCM) už Study Tour veiklų aktualizavimą globalioje chorvedžių bendruomenėje.
Taip pat labai džiaugiamės, jog Europos chorų asociacija (ECA) prisidėjo prie „Polifonijos“ organizuojamų veiklų, skirdama Study Tour programai dalinį finansavimą! Tarptautinės rezidencijos veiklas finansavo IGNITE projektas, kurį iš dalies finansuoja Europos Sąjunga. Žinoma, be pagrindinių festivalio rėmėjų: LR Kultūros ministerijos ir Šiaulių miesto savivaldybės, rezidencijos veiklos vargu ar būtų įgyvendintos tokia apimtimi. Gauti įspūdžiai ir žinios prisidės prie rezidentų muzikinių, vadybinių ir kitų kompetencijų kėlimo bei paskatins pozityvų festivalio „Resurrexit“ reprezentavimą Lietuvoje ir užsienyje.