Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
STT nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Paramos socialinės ir inžinerinės infrastruktūros projektams teikimo tvarka Vilniuje kelia korupcijos rizikų, teigia teisės aktus įvertinusi Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).
Tarnybos vertinimu, Vilniuje iš statytojų už sprendimų priėmimą gali būti netiesiogiai reikalaujama „paramos“, taip pat savivaldybės darbuotojams suteikiama pernelyg plati diskrecijos teisė priimant su parama vystytojams susijusius sprendimus.
STT kritiškai vertina tvarką, pagal kurią paramos dydis apskaičiuojamas pagal projektuojamo statinio plotą ir paskirtį, o statytojui pasiūloma paremti savivaldybę.
Anot tarnybos, dar 2017 metais atlikto antikorupcinio vertinimo metu buvo nustatyta, kad tokie pasiūlymai gali būti pateikiami, pavyzdžiui, prieš išduodant statybos leidimą, prieš tvirtinant teritorijų planavimo dokumentus ar panašiai.
„Tai leidžia daryti išvadą, kad nesuteikus paramos sprendimai statytojų atžvilgiu gali būti nepriimami arba jų priėmimas gali būti nepagrįstai vilkinamas. STT nuomone, tokios paramos dydžio apskaičiavimo ir pasiūlymo paremti savivaldybę teikimo procedūros gali pažeisti Labdaros ir paramos įstatyme nustatytus paramos savanoriškumo ir neatlygintinumo principus“, – pranešė STT.
Tarnyba pabrėžia, kad 2021 metais įsigaliojo Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymas, kuris statytojams nustatė privalomą savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką ir taip sudarė sąlygas užtikrinti proceso skaidrumą.
Aplinkos ministerijos duomenimis, iki 2021 metų spalio miesto savivaldybė surinko daugiau kaip 2,5 mln. eurų šios įmokos, tačiau, STT teigimu, statytojų teikiamos paramos savivaldybei dydis nepakito – pernai sausį–lapkritį ji siekė 829 tūkst. eurų, 2020 metais – 871 tūkst. eurų.
„Šiuo metu pagal Vilniaus miesto savivaldybės teisės aktus savivaldybei sudaromos sąlygos dėl atskirų statytojų sumažinti privalomą savivaldybių infrastruktūros plėtros įmokos dydį arba statytojus atleisti nuo jos, tačiau paliekama galimybė siūlyti (netiesiogiai reikalaujant) suteikti paramą“, – tvirtina STT.
Pasak jos, toks teisinis neaiškumas gali sudaryti sąlygas nepagrįstam sprendimų priėmimui manipuliuojant galimybe nustatyti skirtingo dydžio mokėjimus.
Vilniaus savivaldybės prašoma per du mėnesius informuoti STT, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į jos pastabas ir pasiūlymus.
BNS