REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2018 m. Balandžio 24 d. 15:15

Stereotipai apie Lietuvą, Latviją ir Estiją - subjektyvūs

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


35642

Balandžio 16-20 dienomis Šiaulių Didždvario gimnazijoje vyko Nordplus Junior paprogramės remiamas tarptautinis projektas, pavadinimu "Mokykimės kelti išmanius tikslus" (angl. Let‘s learn to set SMART goals). Tai dvejų metų projektas, kuriame dalyvavo Latvijos Rigas Valst gymnasium 1, Estijos Tartu Miina Harma gimnazijos bei Didždvario gimnazijos tarptautinio bakalaureato diplomo programos mokiniai.


Foto galerija:

31180024-10209317658698338-8381934179167764480-n.jpg
31183524-10209317659978370-2115771576581357568-n.jpg
31189710-10209317655738264-3095901577592963072-n.jpg
31252966-10209317658138324-7650581684806483968-n.jpg
31218590-10209317650218126-928790869648080896-n.jpg

Šios, pirmosios mainų savaitės, programos tema buvo "Akistata su įvairove" (angl. Facing Diversity), tikslas - pažinti trijų Baltijos šalių skritumus (angl. Facing Diversity), o tuo pačiu atrasti ir panašumus.
Visos trys Baltijos šalys šiais metais pažymi valstybingumo paskelbimo šimtmečius. Jos iš šalies dažnai suvokiamos kaip vienodos šalys, tačiau turi ir savitų skirtumų. Mokiniai, suskirstyti į mišrias grupes analizavo istorinius, kultūrinius, ekonominius ir politinius skirtumus, lygino švietimo sistemas, rengė prezentacijas. Viso to tikslas – surasti tai, kas mus jungia ir kas padeda išsiskirti.
Taip pat mokiniai lankėsi Šiaulių įmonėse, o gyvendami šeimose turėjo galimybę iš arčiau pažinti mūsų, lietuvių, kasdienybę bei gyvenimo ritmą. Buvo surengta tarptautinė vakarienė, IBOlympics žaidynės, protmūšis, diskusija, kūrybinės dirbtuvės. Labai svarbu yra tai, jog tokia patirtis jaunam žmogui suteikia galimybę pasidalyti savo išgyvenimais, atrasti naujus savęs lavinimo būdus ir sustiprinti ryšį tarp gimnazijų, susirandant draugų.
Tarptautinio bakalaureato diplomo programos tikslas – per gyvenimiškas patirtis sieti akademines žinias, ugdytis kritinį mąstymą, kelti sau tikslus, planuoti savo laiką, ieškoti informacijos, ją apdoroti ir daryti pagrįstas išvadas. Atlikdami Didždvario gimnazijos TB programos mokytojų parengtas integruotas užduotis mokiniai ugdėsi mokymosi gebėjimus.
Šio projekto pabaigoje vyko vieša refleksija, atsakyta į klausimą, ar buvo patenkinti dalyvių lūkesčiai, padarytos išvados. Paklausus apie didžiausią pastebėtą skirtumą, dalyviai atsakė, jog juos nustebino dalyvių, o ypač lietuvių, kalbumas ir noras bendrauti bei pažinti kitus. Keista, bet nei viena šalis nelaikė savęs draugiškomis ar šiltomis, be tą pastebėjo kituose. Galima teigti, jog mūsų šalis supantys stereotpai yra labai subjektyvūs ir ne visada atitinką realybę.
Po trumpo pokalbio su dalyviais buvo lengva suprasti – šis projektas jiems ilgai liks atmintyje. Estai žavėjosi kiekvienu pakelėje pamatytu sodu, o latviai – mažomis kainomis parduotuvėse. Kai paklausiau, ar jie rado kažkokių panašumų kultūrose ar gyventojuose, vienas dalyvis Kristianas (est. Christian) atsakė labai paprastai: "Keturių dienų pažinti žmogų ir jo kasdienybę maža. Jei pasiliktume čia ilgiau, gal ir rastume kažkokų bendrų bruožų, bet dabar man atrodo, jog visos trys sesės šalys yra visiškai skirtingos". Bet tai tik vieno dalyvio nuomonė, o ar ji teisinga, ar ne gimnazistai galės spręsti pasibaigus šiam projektui.
Atsisveikinant su svečiais buvo daug ašarų, bet kartu ir džiaugsmo, žinant, jog ateinantį rudenį dalyviai vėl susitiks.
Kitas projekto etapas vyks Tartu gimnazijoje Estijoje. Ten bus išsikelti nauji tikslai, patirti nauji nuotykiai. Mokiniai tyrinės integruotą gamtos mokslų temą apie vandenį, lankysis Tartu universiteto laboratorijose, AAHHA centre, kultūros objektuose. Baigiamasis mainų programos etapas, apibendrinantis veiklas - susitikimas Rygos gimnazijoje kitų metų pavasarį.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA