Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Normundo Valterio mokykla
Lina MendelienėŠaltinis: Etaplius.lt
STEAM arba patyriminis mokymas – ko gero seniausia edukacijos forma. Tai mokymasis veikloje. Ko gero, net didžiausi skeptikai sutiks, kad praktinis patyrimas yra vienas geriausių mokymosi būdų. Kuo daugiau mokiniai mokosi iš savo asmeninės patirties, stebėjimų, atradimų, tuo geresnius gebėjimus įgyja. Pamokose klasėje sudėtinga sukurti sąlygas patirtiniam mokymuisi, todėl Normundo Valterio mokyklos bendruomenė keletą kartų per metus organizuoja patyriminio ugdymo dienas kitose erdvėse – kad mokiniai turėtų kuo daugiau galimybių įvairių gebėjimų ir asmeninių kompetencijų ugdymui.
Viena iš grupių šią, neįprastai veiklai skirtą lapkričio dieną, lankėsi edukaciniame užsiėmime „Šviesos laboratorija“, kuris vyko Šiaulių fotografijos muziejuje. Čia mokiniai turėjo galimybę susipažinti su autentiška fotografijos technologija. Edukacinės veiklos dalyviai naudojosi „pinhole“ fotoaparatais, kūrė fotografijas, jas ryškino laboratorijoje. Mokinius sužavėjo ne tik fotografijos gimimo procesas, bet ir miesto panorama, atsiverianti nuo Fotografijos muziejaus stogo.
Kita normundiečių grupė lankėsi Šiaulių universiteto Gynybos ir karybos edukacijos centre. Mokiniai šiame centre turėjo puikią galimybę susipažinti su šalies istorija, gynyba, karyba. Išklausę pasakojimus, apžiūrėję, apčiupinėję, ištyrinėję, pasimatavę edukacijos centro eksponatus, mokiniai sužinojo daug naujo ir įdomaus apie mūsų šalies istoriją, kovas už laisvę ir nepriklausomybę, galimybę tarnauti ginant Tėvynę.
Dar vienas šaunus moksleivių būrys keliavo į Povilo Višinskio viešąją biblioteką, kur dalyvavo mobiliosios inovatyvių technologijų laboratorijos veikloje. Čia užsiėmimas prasidėjo nuo informacijos apie robotiką, konstruktorius, susipažinimo su robotų sudedamosiomis dalimis, veikimo mechanizmais. Išklausę visą informaciją, jaunuoliai noriai kibo į darbus – juk tikrai ne kasdien ir ne visi turi galimybę susikurti savo svajonių robotą, jį programuoti, bandyti. Mokiniai buvo sužavėti savo darbo rezultatais ir šaunia patyrimine veikla.
Mokyklos jaunėlių būrys šią dieną vyko į Ch. Frenkelio viloje įsikūrusias odos dirbtuvėles. Čia dalyviai išgirdo daug įdomaus apie Ch. Frenkelį, jo įkurtą ir klestėjusį odos fabriką, odos panaudojimo galimybes žmonių reikmėms. O kokia patyriminė veikla be praktinio užsiėmimo? Mokiniai rinkosi po gabalėlį odos, jį karpė, klijavo, puošė firminiu Ch. Frenkelio odos fabriko antspaudu – ir rezultatas – unikalus, savo rankomis pasigamintas raktų pakabutis.
Šia dieną nebuvo pamirštas ir augalų pasaulis. Dalis mokinių STEAM dieną mokėsi ir praktinius įgūdžius ugdėsi Šiaulių universiteto botanikos sode. Čia vyko edukacinis užsiėmimas „Pažink augalo dalis“. Mokiniai dirbo komandose, o komandos, pažindamos augalus, varžėsi tarpusavyje. Iš pirmo žvilgsnio – tai lyg ir nesudėtinga užduotis. Su lapuočiais komandos susitvarkė puikiai, bet spygliuočių „mįslės“ kėlė nemenkų sunkumų – visi spygliai žali, jų ilgis panašus, kankorėžiai skiriasi nedaug – tai kaip nustatyti kas yra kas? O čia pravertė bendravimo, bendradarbiavimo gebėjimai, pastabumas, loginis mąstymas, komunikavimo kompetencijos.
Grįžus po veiklų mokykloje dar ilgokai netilo šurmulys – mokiniai dalijosi patirtimis, įspūdžiais, klausinėjo vieni kitų ką naujo ir įdomaus sužinojo ir pamatė, ką išbandė, ištyrė, pastebėjo. Ir visi sutartinai nusprendė, kad diena buvo puiki, kad pamatė ir sužinojo daug naujo. O kur dar pažintis su daugybe profesijų... Ir mokytojai po veiklų kalbėjo, kad tokiose veiklose net didžiausi nenuoramos susidomi, išbando save, šauniai dirba.