Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobanko nuotr.
Goda VileikytėŠaltinis: BNS
„Pagrindinė žinia iš manęs vienintelė – kad oro balionai Vilniuje, kaip ir Kaune, lieka. (...) Jeigu skrydis į oro uostą, reikia kirsti, tai tada yra mažiau (laisvės – BNS), bet jeigu šalia, į šoną, tai niekas nesikeičia. Man atrodo, čia yra svarbiausia“, – trečiadienį Vingio parke teigė M. Skuodis, pristatęs naują karšto oro balionų skrydžių tvarką.
Lietuvos oreivių federacijos prezidentas Vytautas Sviderskis teigė, kad skrendant virš oro uostų vienu metu skrendančioje oro balionų grupėje nuo šiol galės būti dukart mažiau – 7 balionai, grupė turės turėti vadovą.
„Ta praktika (kai bendraujama su skrydžių vadovais – BNS) jau vyko. Tos taisyklės griežčiau sureglamentuoja ir dabar yra surašyti kursai, kuriais galima skristi, kuriais negalima, kitaip tariant, bus negalima skristi į šiaurę ir į pietus – tai yra išilgai juostos (...) ir bus reglamentuoti aukščiai, kokiame aukštyje turi kirsti, yra tam tikrų pakeitimų ir oro uosto schemose“, – teigė V. Sviderskis.
Pasak Susisiekimo ministerijos pranešimo, visi oro balionai privalės turėti atsakiklius, kad vadovai matytų jų skrydžio trajektoriją ir greitį.
„Tų niuansų bus, todėl mes ir nusprendėm, kad per birželį pasižiūrėję mes liepą grįžtame ir žiūrime, kaip visa tai veikia, nes ką tobulinti yra, bet tikrai sureglamentuota daug griežčiau“, – pridūrė federacijos prezidentas.
Pasak pranešimo, Vilniuje, Kaune ir Palangoje bus įrengtos specialios skrydžių aikštelės. Vilniuje bus septynios aikštelės – Valakampiuose, ties Baltuoju tiltu, Žvėryne, Vingio parke, prie „Litexpo“, Burbiškėse ir Belmonte, Kaune – trys – Santakos parke, Neries krantinės parke ir prie Pažaislio vienuolyno.
Anot V. Sviderskio, taisyklių reikėjo jau seniai, nes anksčiau oro balionų skraidymo tvarka buvo reglamentuojama sutartimi.
„Pačių taisyklių gal ir reikėjo, nes iki šiol viskas sureglamentuota buvo sutartimi tarp „Oro navigacijos“ ir oro federacijos (Lietuvos oreivių federacijos – BNS), tai ta pati teisės akto juridinė forma ne visai tinkama“, – sakė V. Sviderskis.
Anksčiau trečiadienį kalbėdamas per LRT radiją taisyklių pakeitimus jis vadino kompromisu, nes pernai parengtos iniciatyvos, anot jo, buvo tokios, kad skrydžių būtų nelikę. Vis dėlto, anot jo, pagal naujas taisykles skrydžių karšto oro balionais gali būti mažiau.
Susisiekimo ministro patarėjas Justas Nugaras LRT teigė, kad nauja tvarka užtikrins ir didesnį saugumą, ir skrydžių veiklą.
Susisiekimo ministerijos teigimu, 2022 metų rugpjūtį „Oro navigacijai“ parengus griežtesnę skrydžių oro balionais tvarką, kuri būtų smarkiai apribojusi oro balionų skrydžius, ypač virš Vilniaus, kimta ieškoti kompromisų, nepakenkiant skrydžių saugai ir paliekant daugiau galimybių skrydžiams miestuose.
Pagal pernai pasiūlytą tvarką oro balionai turėjo kilti iš patvirtintų ir suderintų starto vietų esant nustatytai vėjo krypčiai, jiems turėjo būti draudžiama kirsti tupiančių orlaivių trajektoriją – tūptinę, taip pat buvo rengiamasi sumažinti vienu metu balionu skrendančios grupės dydį nuo 14 iki 7.
Oreiviai tvirtino, jog tokie pasikeitimai būtų sumažinę skrydžių virš sostinės, tai būtų turėję neigiamą poveikį Vilniaus turizmui bei sužlugdytų oreivystę mieste.
Šiuo metu oro balionų skrydžiai virš sostinės leidžiami atsižvelgiant į jų pakilimo vietą, vėjo kryptį bei greitį, taip pat įvertinus į oro uostą atvykstančių ir išvykstančių orlaivių tvarkaraštį.