Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"
Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt
Marijampolėje, ne veltui tituluojamoje automobilių miestu, važiuoja, kas tik gali ir kur gali. Tad nuolat kyla klausimų dėl eismo organizavimo. Juos sprendžia Marijampolės savivaldybės saugaus eismo komisija.
Problematiškiausia sankryža
Marijampoliečiai nepatenkinti eismu Mokolų–Vilkaviškio–Tarpučių gatvių sankryžoje. Piko valandomis čia susidaro transporto priemonių spūstys. Nepadeda net sankryžoje sužymėti geltoni kvadratai, neleidžiantys įvažiuoti į sankryžą, kol čia yra nors viena transporto priemonė. Tiesa, linijos jau baigia nusitrinti.
Anot transporto specialistų, šiuo metu tai viena problemiškiausių sankryžų mieste. Vieni ragina ieškoti išeičių, kiti siūlo pasekti vicemero Povilo Isodos pavyzdžiu, kuris į darbą iš namų važiuoja elektriniu paspirtuku.
Ne pirmą kartą Marijampolės savivaldybės saugaus eismo komisija svarstė, kaip organizuoti eismą Mokolų–Vilkaviškio–Tarpučių gatvių sankryžoje, kad piko valandomis nesusidarytų didžiulės transporto spūstys. Anot savivaldybės Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjo Arvydo Bekerio, problema išsispręstų Aušros gatvėje pastačius tiltą. Deja, tilto dar reikės palaukti, todėl ieškoma kitų būdų. Saugaus eismo komisija tarėsi, kaip pakeisti šviesoforo darbo programą, kad automobiliai sankryžą pravažiuotų greičiau. Pastebėta, kad ryte prieš aštuonias, automobilių spūstys susidaro važiuojančių į miesto centrą, o pasibaigus darbui, judančių į gyvenamuosius rajonus. Automobilių eilės nusidriekia iš visų trijų sankryžos pusių: ir nuo Tarpučių, ir nuo Mokolų, ir nuo Vilkaviškio gatvės. Kai kurie miestelėnai sako, kad problema išsispręstų panaikinus prie šviesoforo esančią žalią rodyklę sukantiems į centrą iš Tarpučių gatvės, nes jie nepraleidžia atvažiuojančių iš Mokolų gatvės. Skuba į sankryžą įvažiuoti pirmieji, taip joje sudarydami spūstis ir apsunkindami eismą sukantiems iš Mokolų. Kiti mano, kad tuomet sudėtinga bus atvažiuojantiems nuo Tarpučių gatvės.
Tikimasi, kad transporto priemonių srautus Mokolų–Vilkaviškio–Tarpučių gatvių sankryžoje pagerins naujas šviesoforas, o kol jis neįrengtas, nuspręsta nuo 16.45 val. iki 18 val. pakeisti šioje sankryžoje šviesoforo darbo programą, prailginant žalio signalo laiką transporto priemonėms vykstančioms nuo centrinės miesto dalies link gyvenamųjų rajonų.
Pėstieji turi bėgti
Miestelėnai, kurie tausoja aplinką ir savo nervus į darbą vaikščiodami pėsčiomis, skundžiasi, kad J. Dailidės–V. Kudirkos gatvių sankryžoje labai trumpai dega pėstiesiems eiti leidžiantis signalas. Anot gyventojų, norint suspėti pereiti gatvę, reikia tiesiog bėgti, kitaip perėjus vieną pusę, užsidegs raudonas šviesoforo signalas. Prieš savaitę šioje sankryžoje įvyko skaudus eismo įvykis, kai automobilis partrenkė mamą su penkerių metų vaiku. Pirminiais duomenimis, 36 metų marijampolietė su penkerių metų vaiku nuo parduotuvės „Lidl“ ėjo link J. Dailidės gatvės per reguliuojamą sankryžą, degant žaliam šviesoforo signalui. Moteris pajuto smūgį. Į ją atsitrenkė automobiliu „Audi“ V. Kudirkos gatve važiavusi 47 metų marijampolietė, kuri irgi tikino važiavusi degant žaliam šviesoforo signalui. Gyventojai prašo pareguliuoti šviesoforus šioje sankryžoje, kad gatvę jie galėtų pereiti normaliai.
Prie „Jotvingio“ bus pėsčiųjų perėja
Marijampolietė Adolfina Blauzdžiūnienė mano, kad Šaulių gatvėje, ties R. Juknevičiaus g. 21 namu, prekybos centru ,,Jotvingis“ tikslinga įrengti pėsčiųjų perėją. Anot jos, miestelėnai iš gyvenamųjų namų į prekybos centrą būtent šioje vietoje eina per gatvę, nes kitos perėjos yra toliau, jiems nepatogios. Ne per perėją einantys žmonės trukdo eismui, rizikuoja savo sveikata, neretai užsidirba baudas.
Saugaus eismo komisija nusprendė pritarti marijampolietės prašymui. Šaulių gatvėje, ties R. Juknevičiaus g. 21 namu, bus įrengta pėsčiųjų perėja.
Pėsčiųjų perėja atsiras ir Žemaitės g., ties sankryža su Triobiškių g., o perėjos Žemaitės g., ties 16 A namu, ir P. Armino g., ties 27 namu, bus panaikintos.
Birštono gatvės gyventojai prašė riboti eismą
Į saugaus eismo posėdį susirinkę Birštono gatvės gyventojai prašė tvarkos jų gatvėje. Anot jų, gatvė siaura, vietomis ja sunkiai prasilenkia du automobiliai. Šaligatvių nėra, tad gyventojai, jų vaikai eina kelkraščiu. Gatvė asfaltuota, automobiliai lekia dideliu greičiu. Po Gedimino, Aušros g. sankryžų rekonstrukcijos eismas Birštono gatve suintensyvėjęs, nes dauguma vairuotojų šią gatvę renkasi trumpindami kelią į Sasnavos gatvę. Rieda ne tik lengvieji automobiliai, bet ir krovininis transportas, mokomieji sunkvežimiai. Išlaužomos tvoros, nesaugu pėstiesiems. Ypač gatvės pabaigoje, kur ji visai susiaurėja.
Gyventojai, surinkę 25 parašus, prašė užtverti pravažiavimą jų gatve kursuojančioms transporto priemonėms, ir įrengti kelio ženklus ,,Gyvenamoji zona“ bei „Aklakelis“. Saugaus eismo komisija nusprendė, kad šioje situacijoje tikslingiausia būtų Birštono gatvėje įrengti kelio ženklus ,,Gyvenamoji zona“, o ties sankryža su Klaipėdos gatve, kelio ženklą, draudžiantį motorinių transporto priemonių eismą.