Sostinėje Salomėjos Neries gatvėje išbandys triukšmo ir oro taršos mažinimo priemones

63ca36dda049020230120zged014
Vilnius
BNS Fotobanko nuotr.
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  ELTA

Vilniaus miesto savivaldybė, įgyvendindama „LIFE GreenMe5“ projektą, dalyje Salomėjos Neries gatvės išbandys priemones sumažinti transporto keliamą triukšmo ir oro taršą.

„Ateinantiems ketveriems metams esame parengę triukšmo prevencijos priemonių planą, taip pat stebime oro taršą ir imamės priemonių jos mažinimui – atnaujiname viešojo transporto priemonių parką, skatiname darnų judumą. O Salomėjos Neries gatvėje išbandysime, kokios priemonės suteikia didžiausią efektą mažinant triukšmą ir oro taršą konkrečioje vietoje“, – teigia projektą „LIFE GreenMe5“ kuruojantis Vilniaus miesto vicemeras Andrius Grigonis.

Savivaldybė nurodo, kad pokyčių gatvė buvo atrinkta iš daugiau nei 300 Vilniaus gatvių ar gatvių atkarpų. Renkant tinkamiausią buvo atsižvelgta į oro užterštumą, triukšmingumą, taip pat gyventojų tankį, švietimo, sveikatos įstaigų, stadionų, vaikų žaidimo aikštelių artimumą, visuomeninio transporto stoteles.

Tarp potencialių gatvių buvo atrinktos M. Marcinkevičiaus, Paribio, Kęstučio, Vytauto, L. Giros, ir Smolensko gatvės. Įvertinus visus rodiklius, kaip bandomoji buvo pasirinkta Fabijoniškėse esanti Salomėjos Neries gatvės atkarpa tarp P. Žadeikos g. ir Gedvydžių g.

Šios gatvės užterštumas apibūdinamas kaip vidutinis. Pokyčių gatvėje iš pradžių bus įrengiami triukšmo ir oro taršos sensoriai. Jie tiksliai išmatuos, oro kokybę ir triukšmo lygį įvairiu paros metu, skirtingomis savaitės dienomis.

Vėliau bus diegiamos įvairios triukšmo ir oro taršos mažinimo priemonės: pirmiausia suintensyvinami gatvės priežiūros darbai (dažniau valoma ir plaunama), numatomi natūralūs augalų barjerai – tankus gatvės apželdinimas, taip pat įvairūs eismo ribojimai ar kitos priemonės, rašoma pranešime.

„Vienas iš pagrindinių miesto triukšmo ir oro taršos šaltinių yra automobilių eismas, todėl raginsime šios vietos gyventojus ir čia atvykstančius darbuotojus, kuo mažiau naudotis nuosavu automobiliu“, – kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės Projektų valdymo skyriaus vyriausiasis specialistas ir „LIFE GreenMe5“ projekto vadovas Giedrius Kavaliauskas.

Po kiekvieno įgyvendinto pokyčio pasirinktoje gatvėje bus analizuojami oro ir triukšmo taršos rodikliai. Juos galės sekti ir patys gyventojai aplikacijoje Miesto plaučiai. Joje realiu laiku pateikiama 35 sensorių fiksuojama oro tarša ir žiedadulkių koncentracija Vilniaus mieste.

Projekto įgyvendinimui yra skirtas ES LIFE programos finansavimas. Viso projekto vertė yra 257,6 tūkst. iš kurių 60 proc. – ES lėšos. Projekto kofinansavimui yra skirta 100 tūkst. Eur pagal LR Aplinkos ministerijos „Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektams tvarką“. Projekto trukmė – ketveri metai.