Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Į Kalvarijos gimnaziją pakviesti etatinio koordinavimo grupės nariai tapo tarpininkais mokyklos bendruomenei tariantis dėl naujos darbo apmokėjimo tvarkos. Gimnazija iki šiol nėra patvirtinusi mokyklos darbo apmokėjimo sistemos. Jos niekaip nepavyksta suderinti su mokytojų interesams mokykloje atstovaujančia Lietuvos švietimo darbuotojų profesine sąjunga, o jai priklausantys mokyklos mokytojai atsisako pasirašyti darbo sutarčių pakeitimus, kol tokios sistemos nėra - tačiau neskubama jos ruošti.
„Atrodo, kad yra susidariusi pato situacija, todėl labai buvo svarbu kartu išsiaiškinti priežastis ir judėti sutarimo link. Viso susitikimo metu mūsų kažkodėl nepaliko nuojauta, jog šioje mokykloje veikiančiai profesinei sąjungai yra reguliuojama iš centrinės būstinės patariant „nepasirašyti“, laikant tuos žmones tarsi įkaitais, idant tolesniam politikavimui dėl etinio apmokėjimo būtų „blogų“ pavydžių“, - sako A. Aldakauskas
Pasak jo, gimnazijos aktų salėje vyko labai racionali diskusija su didžiąja dalimi mokytojų. Jos metu pavyko išsiaiškinti, kad šiais metais mokytojų darbo užmokesčio fondas didėja apie 12 proc., nors mokinių skaičius, lyginant su praeitais mokslo metais, mažėja.
Beveik visiems mokyklos mokytojams atlyginimai auga, o kitais mokslo metais mokytojų darbo užmokesčio fondas turėtų pasipildyti dar apie 70 tūkst. Eur.
„Su mokyklos vadovybe, profesinės sąjungos atstovais, mokytojais aptarėme galimas išeitis ir kompromisus, kad visiems mokytojams būtų laiku sumokėtas jiems priklausantis atlyginimas, kad mokytojai neliktų nesusikalbėjimo ar net piktavališkumo įkaitais“, - pabrėžia A. Aldakauskas.
Atskirai buvo aptarti ir konkretūs probleminiai atvejai. Pavyzdžiui, vienai mokytojai šiek tiek mažėja atlyginimas dėl to, kad pernai turėjo auklėjamąją klasę, o šiemet nebeturi. Tačiau šis skirtumas galėtų būti kompensuojamas skiriant valandų mokyklos bendruomenei, renginių organizavimui, nes mokytoja tokia veikla užsiima.
„Mokykloje nesutariančioms pusėms pavyko įsivertinti padarytas klaidas ir, tikimės, kad socialinis dialogas bus pakylėtas į aukštesnį kultūros lygį, supratus, kad vieniems reikia kitų, išmokus ne tik girdėti, bet ir klausyti, juolab kad racionaliai ir teisingai išsidalinti 50 pareigybių krūvį 60-čia mokytojų nėra neišsprendžiamas uždavinys, o jo sprendimas tikrai gali ir turi būti naudingas kiekvienam bendruomenės nariui“, - reziumuoja A. Aldakauskas.