Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Viršuje - greitaeigis 6 vietų, apačioje - „lėtasis“ 48 vietų „UniBus“.
Gintaras BielskisŠaltinis: Etaplius.lt
Lygiai prieš metus rašėme apie širvintiškį Valentiną Kuročkiną. Jį likimo keliai suvedė su verslininku iš Rusijos Anatolijumi Junickiu, kuris mūsų šalyje pirmiausia išgarsėjo po tai, kai Šiaulių miesto savivaldybė nutraukė su juo sudarytą sutartį šiame mieste planuoto kurti dangaus transporto „SkyWay“ projektavimo ir testavimo parko. Buvo motyvuota tuo, kad Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje, santykinai netoli NATO karinės bazės, planuojamas parkas gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui.
Prieš penkerius metus „tarptautiniu sukčiumi“ DELFI portalo netgi pavadintas Anatolijus Junickis savo idėją realizavo Baltarusijoje, kur jau praktiškai veikia šis projektas. Kaip pernai rašėme, per kelerius metus projektas pasistūmėjo tiek, kad jau išdygo pirmosios ateities transporto linijos, kuriose ne tik išbandomi „dangaus traukiniai“, bet ir potencialūs pirkėjai savo akimis gali įsitikinti, kiek ši idėja yra reali.
Šiomis dienomis vienas iš „SkyWay“ komandos narių Valentinas Kuročkinas vėl lankėsi Baltarusijoje, o grįžęs pasisiūlė papasakoti apie postūmius, kurie šiame projekte atsirado per prabėgusius metus.
- Ko gero, pagrindinė naujiena yra tai, kad jau sukurtas greitojo „SkyWay“ vagono prototipas. Techninės galimybės leis šiam vagonui pasiekti 500 km/val greitį, kai dabartiniai vagonai gali išvystyti iki 150 km val/greitį, - sakė širvintiškis.
Jis papasakojo, kad šis vagonas dar neskrieja lėktuvo greičiu, kadangi Baltarusijoje esančiame testavimo parke nėra tokio ilgio trasos, kad tai realiai jau būtų galima išvystyti tokį greitį. Tam reikia ne tik laiko įsibėgėti, bet ir sustabdyti vagoną. Tai, kad viskas, kas daug kam gali pasirodyti neįtikėtina, gali virsti tikrove, anot Valentino, įrodo faktas, kad šiuo metu Jungtiniuose Arabų Emiratuose (JAE) jau vyksta pirmosios pasaulyje „SkyWay“ trasos statybos darbai. Jie turėtų būti baigti iki kitų metų spalio, ir dangaus traukiniai ims važinėti 15 km atstumu tarp įvairių Dubajaus verslo centro objektų. Bus įrengta 21 keleivių įlaipinimo aikštelė.
- Kitais metais šioje Artimųjų Rytų valstybėje vyks pasaulinė EXPO paroda, tai „SkyWay“ taps viena iš jos sensacijų. Maža to, JAE užsakymu gaminamas specialus vagonas, kuris pasieks iki 600 km/val. greitį. Be to, JAE mieste Šardžoje (beje, tai vienas šią valstybę sudarantis emiratas) statomas „SkyWay“ inovacijų centras, - pasakojo Valentinas Kuročkinas ir sakė, kad šiuo metu įrengti 1 km „SkyWay“ trasos, priklausomai nuo sudėtingumo ir techninių galimybių, kainuoja nuo 1,5 iki 10 mln. JAV dolerių. - Tai nėra daug, jei paskaičiuotume, kiek kainuoja nutiesti mums įprastą kelią ir jį eksploatuoti, remontuoti. Didžiausias „SkyWay“ privalumas tas, kad šis projektas „išlaisvina“ labai daug žemės, kurią galima panaudoti kitiems tikslams. O tai - neįkainojama.
Tiems, kas vis dar nesupranta, kas yra „SkyWay“, paaiškinsime keliais žodžiais - tai įtemptais lynais ar estakadomis važinėjantys specialūs vagonai, kuriuos varo juose įrengti varikliai. Tai kažkas tarpinio tarp elektrinių ir mums jau žinomų hibridinių variklių, kai vagonas pats pasigamina energijos, kurią paskui panaudoja. Vienu lynu atitinkamai išsidėstę gali važiuoti daug įvairių vagonų - pradedant kelių vietų „MiniBike“, baigiant 48 vietų „UniBus“. Planuojama, kad greituoju vagonu galės važiuoti 6 keleiviai, o specialiomis kapsulėmis pervežti iki 1700 kg krovinį. Žinoma, techninės galimybės keisis ir po metų, ko gero, kalbėsime jau apie kitus skaičius.
Jau sukurtas ir specialus „SkyWay“ automobilis neįgaliesiems: išlipę iš jo, žmonės specialiu vežimėliu galės įvažiuoti į vagoną ir prisijungti prie sistemos, o paskui vėl grįžti prie automobilio.
Valentinas sakė, kad netrukus JAE nebus vienintelė vieta, kur bus galima pasivažinėti „SkyWay“ transportu. Jo tikinimu, šiuo projektu susidomėjo Pietų Amerikos kalnuose įsikūrusi Peru valstybė, kurios prezidentas jau kišenėje turi kontraktą dėl būsimos „SkyWay“ trasos statybos.
„SkyWay“ - ne vienintelis koncerno produktas. Investuojama ir į ekologiškus namus. Štai Dubajuje komanda pastatys ir pirmąjį šioje valstybėje rąstinį namą.
Apie šį projektą tiek pernai, tiek šįmet Valentinas pasakojo su dideliu užsidegimu. Šį projektą galima vertinti entuziastingai, galima į jį žvelgti atsargiai ar kritikuoti, bet viena akivaizdu - širvintiškis atsidūrė ten, kur ateities technologijos ir neįtikėtinos perspektyvos bando sulaužyti dešimtmečiais nusistovėjusius stereotipus. Iššūkiai, kuriuos tenka įveikti „SkyWay“ komandos nariams, garantuoja daugybę gyvenimo nuotykių ir nepakartojamų akimirkų, leidžia atsiskleisti ir įgyvendinti šiandien dar fantastiniuose filmuose rodomas idėjas. O tai - ideali terpė jaunam žmogui.
Valentinas kviečia visus susidomėjusius šia galimybe susisiekti su juo el. paštu v.kurockinas@gmail.com ar susirasti jį socialiniuose tinkluose.
Gintaras Bielskis