Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Loreta AkelienėŠaltinis: Etaplius.lt
Šia neginčytina tiesa įsitikino Kazlų Rūdos Valdorfo progimnazijos mokiniai ir mokytojai, turėję galimybę dalyvauti „Erasmus+“ projekto „Read more – be more“ („Skaityk daugiau, matyk plačiau“) veiklose. Savo patirtimi ir rezultatais pasidalinti projekto dalyviai sausio pabaigoje susirinko Kazlų Rūdos J. Dovydaičio viešojoje bibliotekoje.
p1.jpg
Šiais laikais, kai išmanieji įrenginiai, kompiuteriniai žaidimai ir nenutrūkstantis informacijos srautas internete įtraukia vis daugiau vaikų, projekto veiklomis stengtasi parodyti, kad knyga ir skaitymas vis dar užima deramą vietą, yra vertinga ir prasminga veikla. Skaitantis žmogus ugdosi kūrybiškumą, kalbinius įgūdžius, o tai lemia sėkmę mokantis ir kitų dalykų.
Projekto metu mokytojai įgijo vertingos pedagoginės patirties – išbandė ir sėkmingai naudoja skaitymo skatinimo metodus: mokykloje veikia skaitytojų klubas, klasėse įrengtos mini bibliotekėlės, pamokose integruojamos kūrybinės užduotys, susijusios su perskaitytomis knygomis. Daug susidomėjimo ir mokinių aktyvaus dalyvavimo sulaukė mokykloje organizuoti skaitymo renginiai – Skaitytuvės. Šis renginys paskatino mokinius ne tik skaityti, bet ir įveikti scenos baimę, lavinti viešojo kalbėjimo įgūdžius, pristatant ir sudominant kitus perskaityta knyga, dalintis savo kūryba, dalyvauti meninio skaitymo varžytuvėse.
Nors projekto numatytų veiklų planas jau link pabaigos, bet susitikimai ir bendros veiklos projekto partnerių mokyklose – Scoala Gimnaziala Comuna Stoilesti (Rumunija), Ahmet Serife Sanli Ortaokulu (Turkija) ir Szkola Podstawowa w Woli Rozanieckiej (Lenkija) dalyvavusiems mokiniams ir mokytojams liks neišdildomu įspūdžiu, impulsu naujoms idėjoms, įprasminant skaitymą. Smagu pasidžiaugti mokinių apklausos rezultatais: projekto metu jie sustiprino anglų kalbos žinias, bendravimo įgūdžius, susirado naujų draugų, įveikė savo baimes, susipažino su kitų šalių kultūromis, pakeitė požiūrį į knygų skaitymą.
Skaitymas drauge su tėvais, šeimoje – dar viena projekto veiklų, sulaukusių teigiamo atgarsio ir įsitraukimo, nustebino aktyviu tėvelių dalyvavimu. Ši veikla prisidėjo prie skaitymo populiarinimo tarp visų mokyklos bendruomenės narių.
Mokyklos bendruomenė išties patyrė daug žavių ir įsimintinų akimirkų, džiaugėsi galimybe bendrauti ir bendradarbiauti su kitų šalių mokyklomis, siekdama bendrų projekto tikslų. Tikime, kad ši pirmoji tarptautinio projekto patirtis ir įveikti iššūkiai bus tas variklis, kuris neleis sustoti, skatins kurti naujus projektus ir ieškoti naujų galimybių.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.