Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Jūratės Pajaujienės nuotr.
Jūratė PajaujienėŠaltinis: Etaplius.lt
2019 m. kovo 25–31 d. visoje Europoje vyko kasmetinė akcija „Skaitmeninė savaitė“ (angl. „All Digital Week“), skatinanti naudotis informacinėmis ryšio technologijomis ir ugdyti skaitmeninį raštingumą. „Skaitmeninės savaitės“ tema Lietuvoje 2019 m. – skaitmeninės technologijos ugdymui.
Visą savaitę įvairiuose šalies skaitmeninių kompetencijų centruose, bibliotekose ir mokyklose vyko veiklos, skirtos mokyklų bendruomenėms, neformalaus ugdymo organizatoriams, būsimiems pedagogams. Marijampolės Petro Kriaučiūno viešosios bibliotekos darbuotojai taip pat prisijungė prie visoje Europoje vykusios akcijos ir „Skaitmeninės savaitės 2019 m.“ metu organizavo įvairias veiklas ir užsiėmimus bendruomenei ir ypač mokyklinio amžiaus jaunuoliams.
Be projekto „Prisijungusi Lietuva: efektyvi, saugi ir atsakinga Lietuvos skaitmeninė bendruomenė” organizuojamų, bibliotekoje rodomų video transliacijų, kurių metu lankytojai galėjo išgirsti apie banką be kodų kortelių ir apie kitas skaitmenines paslaugas, Informacinių paslaugų grupės darbuotojai surengė smagius, azartiškus ir žinių bei patirties kupinus užsiėmimus įvairaus amžiaus moksleiviams.
Bibliotekos Medijų erdvėje pirmą kartą rengtas NBA 2K18 žaidimo turnyras, kuriame iš viso dalyvavo 12 PS4 žaidimų konsolės profesionalų. Nors žaidėjai varžėsi vienas prieš kitą dėl prizinių vietų, visgi turnyro metu nuolat skambėjo palaikymo vienas kitam šūksniai, o žaidėjai sukaito ir azartiškai lošė žaidimų kompiuteriu įsijautę ne mažiau, nei tikroje krepšinio aikštelėje. Toje pačioje Medijų erdvėje „Skaitmeninės savaitės“ proga buvo organizuojami „Remiksų kūrimo“ mokymai pradedantiesiems. DJ pulto veikimo principus puikiai įvaldęs vienas iš bibliotekos darbuotojų panoro imtis iniciatyvos ir pasinaudojęs bibliotekoje turima įranga supažindino su „Virtual DJ“ programa bei mokė Dj kontrolerio pradmenų. Šie renginiai ne tik praplėtė atsinaujinusios bibliotekos turimos kompiuterinės ir kitos įrangos galimybes, tačiau ir atskleidė skaitmeninių technologijų svarbą tiek neformaliame ugdyme, tiek jaunuolių laisvalaikio praleidimo veiklose.
„Skaitmeninės savaitės“ baigiamuoju renginiu tapo viktorina „Aš ir internetas“. Jos metu miesto progimnazistai sprendė įvairius klausimus, susijusius su internetu, jo naudojimu, atsiradimo istorija ir net žymiausiais „postais“ ir straipsniais internete. Sparčiai ir atsakingai moksleiviai atsakinėjo į programėlės „Kahoot“ klausimus, naudodamiesi bibliotekos planšetiniais kompiuteriais – jų pačių teigimu ryšio informacinės technologijos ir pats internetas jiems puikiai pažįstami. Visgi viktorina pasirodė ne tokia ir lengva: vieni iš klausimų buvo gerai žinomi, kiti inicijavo diskusijas ir pamąstymus, o tai yra labai šaunu, nes internetas ir skaitmeninės technologijos yra terpė apie kurią informacijos srautas nuolat didėja, todėl ugdyti savąjį skaitmeninį raštingumą reikia nuolatos.