Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
A. Rutkausko nuotr.
Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA
Ketvirtadienį Seimo pritarimo sulaukė socialdemokrato Gintauto Palucko pateiktos tai numatančios Kelių transporto kodekso pataisos. Už projektą balsavo 40 Seimo narių, prieš buvo 2, susilaikė 26. Į plenarinę salę ši iniciatyva sugrįš rudenį.
G. Paluckas siūlo nustatyti, kad vaizdo arba garso įrašas būtų saugomas 14 dienų. Keleivis galėtų atsisakyti vaizdo arba garso įrašymo, aiškiai prieš kelionę (užsakymo metu) išreiškęs savo valią.
Parlamentaro teigimu, viešumoje daugėja pasakojimų apie incidentus, keleivių ir vairuotojų konfliktus, seksualinio priekabiavimo atvejus.
„Pačiam keleiviui ar keleivei užfiksuoti ir įrodyti, kad vairuotojas elgėsi nederamai ar agresyviai, praktiškai neįmanoma. Keleivių vežimo operatoriai į tokius skundus reaguoja vangiai, reikalauja pateikti neginčijamų įrodymų, kad vežėjas elgėsi netinkamai“, – sako G. Paluckas.
Todėl jis siūlo įtvirtinti reikalavimą, kad lengvieji automobiliai, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį paslaugos, turėtų vaizdo registratorių arba garso įrašymo įrangą, kad būtų fiksuojamas automobilio salono vaizdas arba garsas.
„Keleiviui ar kompetentingai institucijai pareikalavus, keleivių vežimo organizatorius turėtų perduoti kelionės vaizdo arba garso įrašą“, – sako G. Paluckas.
Kritiškai projektą įvertino Teisingumo ministrė parlamentarė Ewelina Dobrowolska.
„Tai yra didelės apimties informacija, kuri liečia asmeninius duomenis. Manau, kad neproporcinga priemonė yra siūloma“, – Seimo posėdyje sakė ministrė.
Siūloma, kad naujos kodekso nuostatos įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.