Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Gintaras BielskisŠaltinis: Etaplius.lt
VĮ „Regitra“ duomenimis, 2018 metų sausio 1 dieną Širvintų rajono savivaldybės teritorijoje buvo įregistruotos 8042 motorinės transporto priemonės, o iš jų net 5459 buvo su dyzeliniais varikliais. Taigi dyzelinu buvo varoma beveik 68 proc., arba - dvi iš trijų rajone įregistruotų transporto priemonių. Daugiausiai su dyzeliniais varikliais buvo keleivinių M-1 klasės (taip vadinamų lengvųjų) automobilių - 5014. Dar 37 dyzeliniais varikliais varomos transporto priemonės buvo priskirtos M2 ir M3 klasėms, t. y. - autobusams. Prie dyzelinių buvo priskirti ir 408 krovininiai automobiliai.
Tačiau ši situacija, atrodo, ilgai neišsilaikys. Kaip teigiama, laikai keičiasi, ir vis daugiau automobilių pirkėjų renkasi benzinu varomus automobilius. Tokie automobiliai kainuoja gerokai mažiau nei varomi dyzelinu, o štai ekonomiškumu atsilieka labai nedaug. Nereikia pamiršti, kad ir benzininių automobilių priežiūra kainuoja mažiau. Statistika rodo, kad benzininius variklius turinčių naujų automobilių pardavimas auga jau ne pirmus metus, o varomų dyzelinu - mažėja (2016-aisiais šis santykis pasidalijo maždaug vienodai, 47,4 proc. prieš 48 proc., tiesa, dar dyzelinių naudai).
Benzininius variklius rajone turėjo 1690 transporto priemonės, iš jų 1411 - lengvieji (M-1) automobiliai. Rajone nebuvo nė vieno benzininio M-2 ar M-3 klasės autobuso, tačiau tokie varikliai buvo sumontuoti 19 krovininių automobilių. Prie benzininių transporto priemonių taip pat buvo priskirti 75 mopedai, 177 motociklai, 7 keturračiai ir 1 triratis.
787 trasporto priemonės galėjo važiuoti degindamos benziną/dujas, o daugiausia tokių - 772 - buvo priskirta keleivinių automobilių (M-1) klasei. Taip pat buvo vienas autobusas ir 14 krovininių automobilių, galinčių važiuoti degindamos arba benziną, arba dujas. Beje, 8 transporto priemonės (visos M-1 klasės) Širvintų rajone buvo įregistruotos kaip naudojančios benziną/suskystintas dujas, tarsi anos 772 degina gamtines dujas.
Hibridinių automobilių Širvintų rajone dar nėra daug, bet jie nėra kokia nors negirdėta naujiena. Metų pradžioje benzinu/elektra buvo varoma 19 transporto priemonių, o visos jos - M1 klasės keleiviniai automobiliai. Taip pat buvo įregistruota po vieną M-1 klasės automobilį, kurie buvo varomo benzinu/elektra_dujomis ir benzinu/etanoliu.
Tiesos dėlei, M1 klasės hibridiniai automobiliai, naudojantys tradicinius degalus bei galintys važiuoti elektra, Lietuvoje irgi tik pamažu užsikariauja vietą po saule. Sausio 1 dieną šalyje buvo užregistruoti 8117 tokių automobilių, tarp kurių populiariausi „Toyota“ (4967) ir „Lexus“ (2390).
Įdomu tai, kad rajone buvo įregistruota vos viena transporto priemonė, varoma išskirtinai elektra, tačiau elektromobiliu vargu ar ją galima vadinti: kadangi ši transporto priemonė yra ... motociklas, labiau tiktų elektrociklo pavadinimas.
Kad Širvintų rajone dar nėra įregistruota elektromobilių, stebinti neturėtų, mat Susisiekimo ministerijos duomenimis, Širvintų rajonas patenka tarp 24 savivaldybių, kuriose per pastaruosius tris mėnesius tokių automobilių nebuvo įregistruota. O štai VĮ „Regitra“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 631 elektromobiliai, kurių daugiau kaip pusę (323) sudarė „Nissan Leaf“. Tarp populiaresnių modelių buvo „Tesla model S“ (74) ir BMW i3 (49).
Pagaliau Širvintų rajone 76 įregistruotų transporto priemonių variklių tipas apskritai nėra nurodytas. Gal tai ... reaktyviniai ar net atominiai varikliai? O gal malkomis, juk pokariu Lietuvoje buvo populiarūs generatoriniai varikliai, kuriuos sukdavo dujos, išgaunamos specialiame katile kurenant malkas. Na, juokauti galima, žinoma. Pažymėsime tik tai, kad nenurodytą kuro rūšį naudoja 10 motociklų, 59 keleiviniai (M-1) ir 7 krovininiai automobiliai.
Gintaras Bielskis