Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
ve.lt nuotr.
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Prieš tris savaites Lietuvoje prasidėjęs šildymo sezonas tapo rimtu iššūkiu šildymo sistemų daugiabučiuose prižiūrėtojams. Nors keliolikoje namų iki šiol dar fiksuojami šildymo sistemų sutrikimai, namus prižiūrintys specialistai iš esmės susidorojo su šildymo sezono pradžioje kilusiomis problemomis.
Kadangi šiemet šildymas daugiabučiuose visoje Lietuvoje buvo įjungtas beveik tuo pačiu metu, šildymo sistemų prižiūrėtojai susidūrė su didžiuliu gyventojų užklausų kiekiu. Daugiausia pretnzijų sulaukta dėl nešylančių arba silpnai ar netolygiai šylančių radiatorių.
„Tiesą sakant, nepamenu, kad šildymas beveik tą pačią dieną būtų įjungtas daugelyje šalies miestų. Natūralu, kad dėl to vienu metu sulaukėme itin daug klientų pranešimų dėl nešylančių ar silpnai šylančių radiatorių butuose. Vien tik iki lapkričio tokių pranešimų fiksavome beveik 7 000. Krūviai buvo milžiniški, klientų užklausų valdytojai bei meistrai dirbo naktimis ir savaitgaliais, o tai mums leido užtikrinti, kad namuose žmonės jaustųsi šiltai ir komfortiškai. Šiuo metu dar yra likę keliolika namų, kur yra problemų dėl šildymo, tačiau dedame visas pastangas, kad jos būtų kuo skubiau išspręstos“, - sako „Mano BŪSTO“ atstovas Julius Žilinskas.
Pagrindinė problema, kodėl gyventojų butuose nepradėjo laiku šilti radiatoriai - oras, susikaupęs šildymo sistemose. Būtent ši priežastis buvo nustatyta tiriant didžiąją dalį gyventojų pranešimų. Pašnekovo teigimu, šią problemą pavykdavo nesunkiai išspręsti ten, kur viršutinių aukštų gyventojai sutikdavo patys nusiorinti radiatorius arba įsileisdavo meistrus į namus.
„Mes dar šildymo sezono pradžioje įvairiais kanalais informavome klientus, kad jie profilaktiškai nusiorintų radiatorius. Ypač tą raginome padaryti paskutinių aukštų gyventojus. Tie, kurie mus išgirdo ir tą atliko, neapsunkino kaimynų buities, nes radiatoriai visame name šildė tolygiai. Tačiau pasitaikė ir tokių atvejų, kai viršutinių aukštų gyventojai nenuorino radiatorių, dėl ko šalo kitų butų savininkai. Žinoma, ne visi gyventojai geba tai padaryti, todėl gavę prašymus atvykti į namus ir nuorinti radiatorius, nedelsdami organizuodavome darbus. Į tokias klientų užklausas buvo sureaguota ir nuvykta, tik, be abejo, tam prireikė šiek tiek laiko“, - teigė J. Žilinskas.
„Mano BŪSTO“ atstovas pabrėžė, kad radiatoriai butuose gali nešilti ir šildymo sezono metu, tačiau tai visiškai nereiškia, kad sistemoje įvyko gedimas. Mat jei name įrengtas automatizuotas šilumos punktas, sistema reaguoja į lauko temperatūrų pokyčius ir pagal tai reguliuoja šildymą.
„Tikrai neverta panikuoti ir skubėti ieškoti pagalbos, jei name įrengtas automatizuotas šilumos punktas, o radiatoriai nešyla. Pirmiau siūlau žvilgtelėti į termometrą lauke. Jei oro temperatūra pakyla virš 12 laipsnių, šildymas automatiškai sustabdomas, o temperatūrai nukritus, šiluma paleidžiama vėl“, - akcentavo J. Žilinskas.
Bendrovė „Mano BŪSTAS“ ruoštis šiam šildymo sezonui pradėjo dar praėjusį pavasarį. Visuose įmonės prižiūrimuose daugiabučiuose buvo atlikti šildymo sistemos ir karšto vandens šilumokaičių plovimo darbai, šilumos punktų bei šildymo sistemų hidrauliniai bandymai. Taip pat buvo keičiami susidėvėję balansiniai ventiliai, izoliuojami vamzdynai, atlikti kiti būtini remonto darbai, kad gyventojų butuose šildymo prietaisai veiktų sklandžiai.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.