PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2017 m. Gruodžio 20 d. 13:52

Šiaurinė gatvė miesto visuomenei būtina

Panevėžys

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


24089

Gruodžio 21 d. Panevėžio miesto savivaldybės taryba spręs, ar leisti vykdyti viešuosius pirkimus tiesti Šiaurinę gatvę. Tokiu atveju pajudėtų daugiau kaip prieš 30 metų suplanuotos gatvės statybos.

„Šiaurinė gatvė labai reikalinga visai miesto bendruomenei, o kartu – ir patiems Rožių mikrorajono gyventojams. Ji sumažintų eismą ir spūstis labiausiai apkrautoje Smėlynės gatvėje. Ramiau gyventų čia įsikūrę žmonės, o Šiaulių, Vilniaus ar Kauno link važiuojantiems Rožyno gyventojams nebetektų keliauti Smėlynės gatve“, - sako Savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža.

2008 metų Panevėžio miesto bendrojo plano projekto vadovas architektas Augis Gučas teigia, kad ši gatvė buvo numatyta dar sovietiniais metais, paliekant koridorių jai įrengti, o 1995 metais įtraukta į miesto bendrąjį planą.

„Visas miestas vystėsi žinodamas, kad ši gatvė bus, kitu atveju būtų pažeistas visas gatvių tinklas – jis tiesiog neįmanomas be Šiaurinės gatvės. Manau, naujoji atkarpa nebus itin apkrauta transporto priemonių, tarpmiestinio tranzito, nes keleiviai nuo Pasvalio mūsų miestą apvažiuos vakariniu aplinkkeliu. Šiaurinė tiesiog bus dar viena Panevėžio gatvė, kuria naudosis patys panevėžiečiai. Ji palengvins išvažiavimą iš namų, pagerins susisiekimą su centru, nes bus galimas autobusų eismas“, - sako A. Gučas.

Tomas Smulka pritaria, kad Šiaurinė gatvė būtina: „Kiekviena nauja atkarpa miesto gatvių tinkle leidžia tolygiau pasiskirstyti automobilių srautams. Šiaurinė atitrauktų didelį transporto srautą nuo miesto centro, sumažėtų spūsčių ir centrinės dalies tarša. Labai geras pavyzdys – V. Alanto gatvė, sumažinusi eismą centre ir Nemuno gatvėje. Tokį pat poveikį turėtų ir Šiaurinė“.

Planuojama, kad Šiaurinė g. bus panaši į V. Alanto – t. y. kokybiška tranzitinė miesto gatvė, kuria nevažiuos sunkiasvoris transportas. Pastarajam ir toliau liks Panevėžio aplinkkelis.

„Daugiau kaip prieš 30 metų suplanuota gatvė vis dar kelia į dvi stovyklas pasidalijusių Rožyno gyventojų aistras. Savivaldybė mano, kad turi atstovauti didesnės miesto bendruomenės dalies interesams, tačiau yra pasirengusi dialogui su nepatenkintaisiais ir konstruktyviems pasiūlymams. Savo ruožtu Savivaldybė sieks, kad sunkiasvoris transportas ja nevažinėtų“, - teigia administracijos direktorius Rimantas Pauža.

„Jau 30 metų laukiame gatvės, kuri išgelbėtų mus nuo automobilių srautų ir išmetamųjų dujų. Kai atsikėliau gyventi į Rožyną, Jurginų gatvėje tebuvo 3 sodybos. Tačiau visi žinojome, kad greit čia bus gatvė, ir laukėme. Skaudu girdėti, kad „rožyniečiams“ nereikia Šiaurinės – jos nenori tik saujelė aplinkinių gyventojų. Turime atminti, kad čia ne kurortas, o miestas, kuriame gyvename mes visi ir turime sutarti“, - sako panevėžietė Donata Tijušienė.

Specialistams pritariantys Rožyno gyventojai dar 2015 m. merą ragino greičiau pradėti statybas.

Panevėžio miesto savivaldybės informacija