PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2022 m. Spalio 12 d. 13:26

Šiauliuose startavo „Nepatogus kinas“

Šiauliai

Liubov Yarmoshenko nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Šiaulių kultūros centro inf.


248404

Spalio 11 d. Šiaulių kultūros centre (Aušros al. 31) startavo vienas lankomiausių kino renginių Lietuvoje „Nepatogus kinas 2022“. Festivalis jau nuo 2007 m. yra rodomas visoje Lietuvoje ir yra vienintelis tarptautinis dokumentinių žmogaus teisių filmų festivalis Baltijos šalyse, kuris kaskart į savo veiklas įtraukia daugiau kaip 15 000 žiūrovų. Pirmajame kino seanse žiūrovai turėjo galimybę stebėti režisierės Nina Menkes filmą „Seksas – kamera – galia“. Organizatoriai atskleidžia, kad filmų programa plati, tad šiauliečiai tikrai sau atras įdomių filmų. Iš viso Šiaulių kultūros centre bus parodyti 9 kino filmai. Juos bus galima stebėti net 3 savaites, kiekvieną spalio antradienį–ketvirtadienį nuo 18.30 val.

Spalio 12 d. žiūrovų didžiajame ekrane taip pat lauks „Kosmonautas Kalis“ (rež. Christine Kugler, Günther Kurth). Kosmonautų alėja – gatvė Šiaurės Rytų Berlyne, kurioje sutiksite šio filmo veikėją Kalį. Režisieriai jį sekė daugiau nei dešimtmetį – filmo pradžioje berniukui tebuvo dešimt metų.

Spalio 13 d. žiūrovai galės išvysti filmą „Emily Spanton prieš Prancūzijos policiją“ (rež. Ovidie). Bare ji gėrė stipriuosius gėrimus, vilkėjo trumpus šortus ir tinklines pėdkelnes. „Eime pas mus į nuovadą“, – pasiūlė policininkai. Filmas atkuria vieną išžaginimo istoriją, remdamasis dviejų pusių versijomis. Byla buvo vienaip nagrinėjama iki #metoo judėjimo ir visai kitaip – jam prasidėjus.

Spalio 18 d. ekrane – „Chaylla“ (rež. Clara Teper, Paul Pirritano). Mažame Prancūzijos miestelyje jauna moteris Chaylla bando išsivaduoti iš smurtinių santykių. Po šio jautraus ir intymaus pasakojimo apie jos kelionę į laisvę pasiliksime pokalbiui, kurį inicijuoja Lietuvos žmogaus teisių centras. Pati kalta, galėjo išeiti ir palikti smurtaujantį vyrą – sako lietuviško interneto išmintis. Tačiau kodėl smurtą patiriančiam žmogui dažnai prireikia ne vienerių metų tam, kad paliktų smurtautoją? Pokalbį pristato Aktyvių piliečių fondas, kuris yra finansuojamas EEE finansinio mechanizmo lėšomis, Švedijos institutas ir Švedijos ambasada Vilniuje.

Žiūrovų Šiaulių kultūros centre lauks ir filmas „Aš labai atsiprašau“ (rež. Zhao Liang), kurį galima pamatyti spalio 19 d. Ką turi bendro Fukušima Japonijoje, Semipalatinskas Kazachstane, Černobylis Ukrainoje ir Onkalo Suomijoje? Visos šios vietos žemėlapyje išsiskiria tuo, kad yra vienaip ar kitaip susijusios su branduoline energetika. Režisierius keliauja per šias „atominės eros“ vietas.

Spalio 20 d. festivalis kviečia į filmą „Geras gyvenimas“ (rež. Marta Dauliūtė, Viktorija Šiaulytė). Ši istorija žiūrovus pažindins su unikaliu startuoliu – čia darbuotojai nuomojasi bendrą gyvenamąjį bei darbo plotą ir savo privačius gyvenimus tvarko, lyg šie būtų įmonės dalis. Visus čia jungia bendras tikslas – siekti maksimalios savirealizacijos sumažinant savo poreikius iki miego kapsulės dydžio. Po filmo pasiliksime pasikalbėti su pačiomis režisierėmis.

Filmo „Keturios kelionės“ režisierius Louis Hothothot pats puikiai žino, ką reiškia būti „nelegaliu“ vaiku – antruoju šeimoje, kuomet jo šalyje, Kinijoje, yra vykdoma vieno vaiko politika. Savo istoriją jis įamžino filme, kurį Šiaulių žiūrovai kviečiami pamatyti spalio 25 d.

Didžiajame ekrane spalio 26 d. žiūrovai galės išvysti kūrinį „Gamtos pabaiga“ (rež. Esther Elmholt). Filmas pasakoja apie skaičius tam, kad galėtų kalbėti apie jausmus – nebeturime prabangos jaustis išskirtinėmis būtybėmis. Mokslininkai pasakoja apie naują išnykimų bangą ir tai, kaip atrodys gamta „po gamtos“.

Paskutiniame didžiojo ekrano seanse spalio 27 d. Šiaulių kultūros centre žiūrovus pasitiks dar vienas lietuvių filmas „Piknikas Morijoje“ (rež. Lina Lužytė). Afganistaniečiui kino režisieriui, kaip ir daugeliui jo tautiečių, teko bėgti iš šalies. Nors šeimai pavyko sėkmingai pabėgti, ji ilgam užstrigo pabėgėlių stovykloje Morijoje. Beblėstant paskutinei vilčiai ištrūkti, vyras nusprendžia kurti filmą apie savo sunkiai suvokiamą realybę ir miglotą ateitį.