Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi Etaplius.lt nuotr.
Mindaugas LaurinaitisŠaltinis: Etaplius.LT
Šiaulių miesto taryba paskutiniame šių metų posėdyje patvirtinimo miesto maršrutinių autobusų kainų pakeitimus. Iki šiol nemokamai autobusu Šiauliuose su suaugusiuoju galėjo važiuoti du vaikai, jaunesni nei 7 metai. Už trečią ir kitus vaikus, net jei jie taip pat jaunesni nei 7 metai, reikėdavo susimokėti pusę bilieto kainos.
Nuo sausio 1 d. – visi vaikai iki 7 metų amžiaus galės keliauti nemokamai. Savivaldybės manymu, viena iš naudų – jaunieji keleiviai bus skatinami naudotis viešuoju transportu. Taip nurodoma sprendimo projekto aiškinamajame rašte.
„Įsivaizduokim, turiu tris jaunesnius vaikus, du keliaudavo nemokamai, už trečią reikėjo mokėti. Dabar visi keliaus nemokamai“, – prieš balsavimą Tarybai aiškino miesto meras.
Mažina biurokratiją
Pakeitimuose numatytas ir Kontrolės bilietas – tai 8 Eur vertės vienos valandos trukmės bilietas tiems keleiviams, kurie autobusu važiavo be bilieto ir buvo sugauti kontrolės. Ši suma – tokia pati, kaip pusė minimalios baudos. Skirtumas tik toks, kad sutrumpinamas laikas. Pagautas keleivis „kontrolės bilietą“ galės įsigyti pas kontrolės pareigūnus arba vairuotoją.
„Mažinamas biurokratinis aparatas, tokiu atveju nebūtų pildomas administracinės teisės pažeidimo protokolas, gaištamas laikas. Visuomenei pateikiame ir tokią galimybę. Gal kiti neturės pinigų, tada nieko nepadarysi“, – aiškino posėdžiui pirmininkavęs meras Artūras Visockas.
Aiškinamajame rašte nurodoma, kad Kontrolės bilietas galios tik 1 valandą, todėl nesudarys sąlygų keleiviams piktnaudžiauti ir specialiai keliauti be bilieto. Taip pat nurodoma, kad bendrovės atliktais skaičiavimais, per 2022 m. nubaustų keleivių skaičius siekė 2 tūkst. Ir daroma prielaida, kad pusė jų pasinaudotų galimybe įsigyti Kontrolės bilietą. Likusi dalis – nemokūs nuolatiniai pažeidėjai arba neturintys pinigų susimokėti tuo metu. Bendrovė gautų 8 tūkst. Eur pajamų per metus.
„Kontrolės bilietas leistų surinkti papildomų pajamų, o tai sumažintų nuostolių kompensacijos poreikį iš Šiaulių miesto savivaldybės“, – rašoma aiškinamajame rašte.
Dar prieš balsavimą opozicijos atstovai pateikė siūlymų peržiūrėti pačios keleivių kontrolės reikalingumą. Anksčiau keleivių kontrolei buvo samdoma atskira įmonė. Dabar kontrolę vykdo paties „Busturo“ padalinys. Politikų nuomone, galbūt keleivių kontrolę galėtų užtikrinti vairuotojai.
„Kitose šalyse tai daro vairuotojai. Keleiviai įlipa per priekines duris, ir mes tokią tvarką turėjome, pasižymi bilietą ir keliauja. Nereikia jokios kontrolės, papildomų išlaidų“, – siūlė politikai.
Pratęsė bilieto karo pabėgėliams terminą
Taryba taip pat pakeitė ir prailgino kartinio bilieto terminą, su kuriuo karo pabėgėliai Šiauliuose galėjo nemokamai keliauti miesto maršrutiniais autobusais. Terminas ilginamas iki 12 mėnesių nuo kartinio bilieto įsigijimo pradžios. Įsigijimo sąlygos lieka tokios pačios.
Bendrovė skaičiuoja, kad kas mėnesį vidutiniškai važiavusių keleivių skaičius siekia 1,8 tūkst. ir už tai iš Savivaldybės gaunama apie 25 tūkst. Eur kompensacijų suma. Nuo balandžio iki spalio mėnesio iš viso kompensuota beveik 163 tūkst. Eur.