REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Vasario 6 d. 15:25

Šiauliuose – tarptautinio projekto baigiamasis renginys: subūrė pedagogus iš visos Lietuvos

Šiauliai

A. Rutkausko nuotr.

Skaistė GrigutytėŠaltinis: Etaplius.lt


291211

Įtraukusis ugdymas tampa vis aktualesnis Lietuvos mokyklose. Šiais metais įsigalioja įstatymas, įpareigojantis ugdymo įstaigas priimti ir užtikrinti visų vaikų individualius poreikius. Tokie ugdymo principai svarbūs ne tik specialiųjų poreikių turintiems mokiniams. Ugdymas, atitinkantis kiekvieno vaiko galimybes ir poreikius, mokymasis priimti ir sutarti su skirtingais žmonėmis padeda auginti empatiškas, atsakingas asmenybes.

Būtent įtraukties tema diskutuota tarptautinio Erasmus+ projekto „We are colourful“ baigiamajame renginyje – konferencijoje „Mes įvairiaspalviai: šiuolaikinės mokyklos įtraukties iššūkiai“. Čia perskaityta net 10 pranešimų bei vyko 2 praktiniai užsiėmimai. Projektas tęsėsi dvejus metus, dalyviai iš Lietuvos – VšĮ „Edukaciniai projektai“ ir Kretingos Marijono Daujoto progimnazijos – bendradarbiavo su partneriais iš Ispanijos, Italijos, Bulgarijos ir Latvijos.

Projekto koordinatorė, VšĮ „Edukaciniai projektai“ direktorė Gintarė Černikienė sako, kad į mokyklų klases susirenka labai įvairių vaikų iš skirtingų šeimų, kultūrinės, socialinės aplinkos. Skiriasi ir jų gebėjimai, būdai įsisavinti informaciją. Todėl pagrindinis šio projekto tikslas buvo padėti pedagogams ir sukurti įrankius, leisiančius identifikuoti vaikų ugdymosi skirtumus bei integruoti į ugdymo procesą skirtingų poreikių turinčius mokinius.

„Mūsų užduotis šiame projekte buvo parengti įrankius pedagogams, kaip jie galėtų pasitikrinti savo įtarimus, kad galbūt vaikas turi tam tikrų raidos sutikimų, mokymosi sunkumų. Pateikėme didžiulį rinkinį įvairiausių įrankių, kaip jie galėtų savo įtarimus pasitikrinti ir nukreipti pas specialistus reikiamai pagalbai. Taip pat šiame projekte mokytojams sukūrėme visą rinkinį veiksmų planų, ką jie, kaip mokytojai, galėtų padaryti, kad vaikas geriau integruotųsi klasėje, kokias veiklas jam pasiūlyti. Pavyzdžiui, vaikams, turintiems disleksiją ar jaučiantiems didelį socialinį nerimą“, – sako G. Černikienė.

Patys pedagogai neslepia, kad tokių įrankių jų kasdieniame darbe labai trūksta, todėl šis projektas buvo itin naudingas. Šiaulių „Jovaro“ progimnazijos socialinė pedagogė Giedrė Kaminskaitė, konferencijoje skaičiusi pranešimą apie socialinių, emocinių kompetencijų ugdymo praktinius įrankius ir priemones dirbant su vaikais, mano, kad mūsų mokyklos pakankamai gerai pasiruošusios visuotiniam įtraukiajam ugdymui. Pasak pedagogės, patys mokytojai labai stengiasi tobulinti savo dalykines bei profesines kompetencijas.

„Aš bandžiau šitas priemones su mokiniais ir tai yra labai didelė pagalba, todėl kad tai jau yra paruoštukai darbui su vaikais. Tikrai vertingos bei naudingos priemonės ir kuo daugiau pedagogų apie jas sužinos, tuo bus geriau“, – įsitikinusi G. Kaminskaitė.

Skatinti įtrauktį ugdymo procese padeda ir įvairių sričių mokslininkai. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto docentė Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė, skaičiusi pranešimą apie tinklaveiką kaip įrankį švietimo organizacijose, sako, jog mokslo bendruomenė stengiasi prisidėti prie ugdymo kokybės gerinimo tiek įvairiais tyrimais, tiek rengiant specialistus.

„Mokslininkai atlieka įvairius tyrimus, teikia rekomendacijas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, Nacionalinei švietimo agentūrai. Tai pat aktyviai prisidedame prie specialistų rengimo, kadangi tyrimai rodo, kad vienas iš didžiausių iššūkių įtraukiajame ugdyme yra būtent specialistų stygius. Rengiame ir specialiuosius pedagogus, ir logopedus. Tai yra pagrindiniai aspektai, kaip mes prisidedame, kokį poveikį darome savo moksliniais tyrimais ir kita veikla“, – teigia I. Bilbokaitė-Skiauterienė.

Kad įtraukiojo ugdymo tema yra itin aktuali, parodė ir itin gausus konferencijos dalyvių skaičius. Jų susirinko net 76, ne tik iš Šiaulių regiono, bet ir iš visos Lietuvos.

„Džiaugiamės, kad mokytojai pasisiūlė patys pasidalinti savo patirtimis, savo naudojamais įrankiais, metodais, kaip tą įtraukumą klasėje užtikrinti. Mokytojams, mokykloms tai yra didžiulis uždavinys. Mes einame gera linkme. Viskas galbūt vyksta ne taip greitai, kaip norėtųsi, bet apie tai yra kalbama, diskutuojama, žiniomis dalinamasi ir manau, kad po truputį mes pasieksime užsibrėžtų tikslų“, – tikisi VšĮ „Edukaciniai projektai“ vadovė Gintarė Černikienė.

Reklama



REDAKCIJA REKOMENDUOJA