Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Jūratė KaščiuškienėŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijoje taikomas įtraukiojo ugdymo modelis sudomino LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovus
Graži ir prasminga įtraukiojo ugdymo idėja atviroje ir pokyčiams visada pasiruošusioje Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijoje jau seniai įgyvendinama. Šioje ugdymo įstaigoje bendruomenė nuolat ieško vis naujų, dar produktyvesnių formų kilniems tikslams pasiekti – mokykloje kiekvienas vaikas randa bei atskleidžia save, kiekvienas identifikuoja stiprybes. Gimnazijos įdirbis taikant įtraukųjį ugdymą didelis, rasti savi keliai jam taikyti, tad gegužės 23 dieną joje tikėdamiesi naujų įžvalgų svečiavosi LR Švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjas bendrojo (įtraukiojo) ugdymo klausimais Ignas Gaižiūnas su bendraminčių komanda, Šiaulių miesto Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Gintarė Juškienė. Ministro patarėjas apibendrindamas vizito tikslą atviravo, kad ieško tinkamiausio modelio, kaip organizuoti įtraukųjį ugdymą Lietuvos mokyklose. Gimnazijos direktorė Jūratė Rimkuviene su socialine pedagoge ir psichologijos mokytoja Jurgita Kerežiene, neformaliojo švietimo organizatore Lina Jokubauskiene, kai kurių mokomųjų dalykų mokytojais ir klasės auklėtojais atskleidė savo gerąją patirtį organizuojant įtraukųjį ugdymą.
Mokykloje skirtingus mokinių gebėjimus išryškina net 4 mokymosi kryptys: biomedicinos, robotikos, amatų ir dizaino, sporto. Jos leidžia atsiskleisti mokinių gebėjimams, išgrynina jų stiprybes. Pagarba ir pasitikėjimu pagrįsti santykiai savo galiomis skatina patikėti ir specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčius mokinius, ir nuo karo grėsmės pabėgusius ir kartu mokomus ukrainiečius. Svarbu, kad bebarjerėje ugdymosi aplinkoje mokinių skirtybės laikomos jų galimybėmis ir ištekliais. Toks progresyvus požiūris leidžia kiekvienam mokiniui patirti sėkmę, skatina su kitais dalintis tuo, ką turi savyje gražiausia. Pamokose ir neformaliajame ugdyme išryškėjusi veiklų įvairovė, dažna galimybė jas rinktis ugdytinį įtraukia, padeda išvengti monotonijos, išryškina kritinį, loginį mąstymą ar, priešingai, kūrybinį talentą, atsiskleidžiantį konkursuose ar laikant brandos egzaminus. Džiugu, kad per susitikimą nuolat vykęs produktyvus dalyvių dialogas patvirtino, kad gimnazijos pasirinktas kelias tinkamas – vertinti bei deklaruoti įvairovę ir toliau nuolat ieškoti gražiausio, greičiausiai užmezgamo ir naudingiausio santykio su kiekvienu augančiu žmogumi, kad pražystų jo tapatybės žiedas.
Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Jūratė Montvidienė