Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT
Projektu buvo siekiama: 1.Supažindinti 9-10 m. amžiaus vaikus su sveikos gyvensenos ypatumais, sveika mityba. 2. Ugdyti supratimą apie sporto šakas: lengvąją atletiką, judriuosius ir sportinius žaidimus, bendrąją gimnastiką, praktikuoti fizinį aktyvumą profesionalioms treniruotėms skirtoje aplinkoje, konsultuojant specialistams. 3. Ugdyti mokinių kritinį mąstymą, sudarant sąlygas pažinti judėjimo formų įvairovę, renkantis patinkančias fizinio aktyvumo formas, kurios teiktų judėjimo džiaugsmą bei teigiamas emocijas (EQ ugdymas per judėjimą).
Šiaulių „Romuvos“ progimnazija, gavusi rėmimą iš Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos, įgyvendino įvairias sveikatinimo veiklas:
1. Mokiniai supažindinti su sporto šakų įvairove, išbandė skirtingas sportines veiklas. 2. Buvo vykdoma nuolatinį mokinių savijautos, sportuojant profesionalioje aplinkoje stebėsena, fiksavimas ir palyginimas. 3. Ugdymo metu buvo atliekami didelio ir mažo intensyvumo raumenų tempimo ir atpalaidavimo pratimai, kvėpavimo pratimai, dėmesio nukreipimo į kūno dalis technikos. 4. Mokiniai turėjo galimybę išbandyti įvairius bėgimo būdus, fizinės ištvermės pratimus.
Projekto veiklos buvo pritaikytos pagal mokinių emocinę savijautą ir darbingumą. Projektas pradėtas vykdyti pavasarį. Atsižvelgiant į vaikų fizinio ugdymo poreikį ir darbingumo kitose veiklose didinimą, projektas pradėtas jogos treniruotėmis. Mokiniai buvo mokomi lokomocinių pratimų, dėmesio sutelkimo ir atpalaidavimo technikų. Veiklos buvo sužaidybintos ir lengviau suprantamos vaikams, lengvai pritaikomos įvairiose pamokose ir veiklose. Projekto lėšomis įsigyti jogos kilimėliai. Po pirmųjų veiklų pastebėtas mokinių dėmesio koncentracijos pagerėjimas.
Rudenį tęsiant jogos treniruotes, mokinių koncentracija dar labiau pagerėjo, didėjo mokinių darbo našumas įvairiose pamokose. Veiklų metu stebint mokinius buvo stebimas vaikų emocinio intelekto augimas: vaikai galėjo tiksliau įvardinti jaučiamas emocijas pagal tai, kaip norisi jas išveikti. Vaikai, iš pradžių mokytojų padedami, o paskui vis dažniau savarankiškai gebėjo atrasti situacijų sprendimo būdus, pritaikant fizinį jų išveikimą.
Turint galimybę sportuoti Lengvosios atletikos ir sveikatingumo centre, mokiniai galėjo mokytis šuolio į tolį iš vietos ir įsibėgėjant.
Basomis galint šokti į smėlį vaikai turėjo galimybę natūralių medžiagų pagalba masažuoti savo pėdas, aktyvinti įvairius biologiškai aktyvius taškus,formuoti taisyklingesnę pėdos padėtį. Atliekamų sportinių pratimų metu stiprinami pėdos kaulai, raumenys, bei raiščiai, skatinama limfos bei kraujo apykaita.
Mokinius supažindinant su olimpinėmis sporto šakomis, buvo sudaryta galimybė vaikams saugiai mokytis šuolio į aukštį. Vaikai galėjo integruoti matematikos, pasaulio pažinimo (gamtos mokslų – trečiokai) žinias: įvertinti bėgimo trajektorijos tinkamą pasirinkimą, atsispyrimą, raumenų tonuso intensyvumą, emocinį nusiteikimą šuoliui, nesėkmės patirtis ir savimotyvaciją sėkmei.
Įgyvendinant fizinio ugdymo programą mokiniams buvo sudarytos sąlygos papildyti ugdymąsi įvairesnėmis fizinėmis veiklomis, kurias vedė profesionalūs treneriai. Tai skatina mokinių motyvaciją aktyviai leisti laisvalaikį ar ateityje rinktis profesionalų sportą. Tikimės, kad įgyvendinus projektą mokinių žinios apie sveikatinimo veiklas yra kokybiškesnės, mokinai išbandė ir geba jose dalyvauti, tad skleis žinias apie jas paauglių bendruomenėse, skatinant įgyvendinti sveikos gyvensenos, sveikos mitybos ir emocinės savijautos programas.
Projekto įgyvendinimo komanda:
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos administracija – iniciatoriai,
Jurgita Aldukevičiutė-Janauskienė – projekto koordinatorius,
mokytojos Angelė Laucienė, Raminta Stankutė, Valerija Akramienė, Rolanda Miškūnienė, Odeta Juršė.
Partneris – Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo centras.