PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2017 m. Gegužės 15 d. 10:14

Šiaulių regiono mokinių keramikos paroda-konkursas „Pavasario žiedai-V“

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


220080

Keraminius indus žmonija naudoja nuo to momento, kai suprato, kad molis tam pati tinkamiausia medžiaga. Pagal indų formą, dekorą nustatomos senųjų kultūrų gyvenimo teritorijos, papročai, prekybos ir kelionių kryptys. Kaip per tūkstančius metų keitėsi keramikos technologijos, indų formos, paskirtis? Kokie indai bus dar po kelių tūkstančių metų, iš kokių medžiagų ir kaip bus gaminami? Šių dienų skubėjimo ir laikinumo pasaulyje aiškiai juntama rankų darbo vertinimo tendencija. Vienetiniai kūriniai yra unikalūs, tarsi „sušildyti“ autoriaus rankų ir sielos. Ieškodami savo tautos ištakų iš naujo mokomės senųjų amatų, gilinamės į simboliką, spalvinius derinius, ornamentiką ir ten randame pasaulio darną.

Penkti metai iš eilės Šiaulių Simono Daukanto gimnazijoje organizuojamos mokinių keramikos parodos „Pavasario žiedai“. Šių metų jubiliejinė paroda išsiplėtė į Šiaulių regiono parodą-konkursą. Konkurso tema „Indai. Nuo tradicijos iki ateities“. Darbai atkeliavo iš iš Šaiulių miesto ir rajono ugdymo įstaigų, į kvietimą atsiliepė Akmenės rajono mokiniai. Dauguma konkursui pateiktų mokinių darbų nulipdyti iš plastiško molio, keli iš grubaus šamoto. Indai dekoruoti klijuotu, įspaustu, įrėžtu dekoru, dengti įvairiaspalvėmis glazūromis. Indai funkcionalūs, gali būti naudojami stalo serviravimui. Įmantrių formų dekoratyvinę paskirtį turintys indai sukurti sudėtingesnėmis technologijomis, daugiau dėmesio skiriama netradicinei formai, glazūrų ir jų derinių parinkimui.

Paroda Šiaulių Simono Daukanto gimnazijoje veikia nuo balandžio 21 d., uždarymas ir laureatų apdovanojimas vyks gegužės 12 dieną. Vertinimo komisija, sudaryta iš meno kūrėjų, išskyrė pačius originaliausius mokinių darbus trijose — pradinių, 5-8 ir gimnazijinių klasių amžiaus grupėse. Uždarymo renginyje su savo kūriniais apsilankys keramikė Asta Ginčienė. Dalyviai galės pasimokyti iš menininikės, išgirsti jos kūrybinio kelio istoriją, sužinoti apie keramiko profesiją.