Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Gegužės 27 d. Šiaulių miesto mero Artūro Visocko iniciatyva Vyriausybėje įvyko pasitarimas, vadovaujamas LRV kanclerio Algirdo Stončaičio. Šiaulių miesto, net trijų ministerijų, kariuomenės ir Vyriausybės kanceliarijos atstovai sprendė tolimesnės oro uosto veiklos ir jame numatytų investicijų klausimus.
Nuo 2015 metų besitęsianti turto perdavimo Šiaulių oro uostui istorija, tikėtina, baigsis. Po ilgų teisinių diskusijų, pasitarimo metu tarp Krašto apsaugos ministerijos, Vyriausybės kanceliarijos, Finansų ministerijos ir Šiaulių miesto atstovų, buvo nuspręsta grįžti prie jau šių metų sausio mėnesį siūlyto Krašto apsaugos ministerijai (KAM) varianto – papildyti LRV nutarimą Nr. 1355 punktu, kuriame būtų nurodyta kokį konkrečiai turtą KAM perduoda oro uostui nuomos pagrindais, investicijas į minėtą turtą užskaitant į nuomos mokestį.
Tačiau esminis pasitarimo aspektas – investicijos. Meras Artūras Visockas akcentavo miesto Tarybos priimtą sprendimą skirti 10 mln. eurų oro uosto dalies teritorijos plėtrai. Pirmieji infrastruktūros darbai pradėti nuo 2018 metų rudens.
Atnaujinta infrastruktūra yra labai svarbi ir pirmajam investuotojui, kuris investicinės sutarties su savivaldybe pagrindu 2021 metais turi pradėti savo veiklą – remontuoti orlaivius. Investuotojas, gavęs europinių fondų paramą, įsigijo įrangą, reikalingą orlaivių remontui, pristatė ją į oro uostą. Darbai juda taip, kaip ir buvo suplanuota. Tačiau visų sparčiai vykdomų darbų kontekste buvo girdimos abejonės ar tikrai investuotojas įvykdys savo įsipareigojimus, ar jis tinkamas vykdyti oro uostos dalies plėtros projektą nacionalinio saugumo užtikrinimo prasme, ar negali būti taip, jog yra kažkokia nematoma jėga, norinti sustabdyti investicijų plėtrą Šiauliuose? Į mero klausimą, ar investuotojas tikrai galės be trukdžių dirbti ir toliau, pasitarime išgirdome beveik vienbalsį atsakymą – taip.
Pasidarė ramiau, nes tikim, jog visi supranta kiek kiekvienam Lietuvos miestui, regiono ar rajono centrui svarbi yra investicija. Investicija į žmogų pirmiausia.
Laikas, kuris prabėgo nuo 2013 m. atliktos olandų konsultacinės įmonės NACO oro uosto galimybių studijos buvo negailestingas. Prarastoms galimybėms. Vizija buvo ekonomiškai pagrįsta, finansiškai įvertinta ir augimo perspektyvos didėjančios kiekvienais metais. Deja, brangi ir žydrom spalvom nupiešta ateitis atgulė į stalčių. Ten guli iki šiol. Bet noras matyti tą gražesnę ateitį ir tikėti miesto patrauklumu bei ekonominiu augimu nedingo. Jis tebėra. Ir bus.
Pas LRV Kanclerį vykusio pasitarimo dalyviai. Sąrašas
Informaciją teikia Aurelija Kuezada, Savivaldybės įmonės Šiaulių oro uostas direktorė
i4cpfe28186.jpg