Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Ligita StankuvienėŠaltinis: Etaplius.lt
2017 m. rugsėjo 1 d. Šiaulių lopšelyje – darželyje „Bangelė“ startavo ERASMUS+ projektas „Įvairūs ugdymo būdai ir metodai ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme“.
Po partnerių (Turkijos, Italijos, Prancūzijos, Lietuvos, Lenkijos pedagogai) susitikimo Prancūzijoje, kuris įvyko 2017 m. lapkritį, organizavome pirmąsias veiklas tema „Vaisiai ir daržovės“.
erasmus.jpg
Visą savaitę lopšelio – darželio „Bangelė“ vaikai stebėjo, tyrinėjo, diskutavo, atliko bandymus, eksperimentus, ugdėsi praktinius įgūdžius, piešė, štampavo vaisius, daržoves.
„Peliukų“, „Saulutės“ grupių vaikai turėjo galimybę patyrinėti obuolius, morkas: bandė apibūdinti (apvalus, rieda, raudonas, pailga, oranžinė), suskaičiuoti, paskanauti (rūgštus, saldus, neskanus, skanus), atrasti obuolių sėklas, išsiaiškinant sėklos dygimo ir augimo sąlygas. Obuolių ir morkų puselėmis vaikai bandė štampuoti, atrandant, kad obuolį galima padalinti į dvi, keturias ir daugiau dalių. Vaikai nutarė, kad morką padalinti į dvi, keturias dalis yra sunku. Plėtojant vaikų technologinį nuovokumą susipažino su sulčiaspaude, spaudė obuolių, morkų sultis, vaišinosi, bandė išsiaiškinti jų naudą organizmui.
Lopšelių grupės vaikai bandė išsiaiškinti kas sunkesnis - cukinija ar moliūgas? Lygino šias daržoves su kopūstu, bulve, ieškojo gupėje pasislėpusių daržovių, jas suradę dėjo į pintines, rūšiavo.
Vyko sveiko maisto popietės grupėse, kur vaikai su didžiausiu įdomumu pjaustė vaisius: kivi, persimonus, bananus, vynuoges, obuolius, kriaušes gardino įvairiais riešutais, jogurtais ir visus vaišino savo gamybos salotomis. “Boružėlių” grupės vaikams pavyko sukurti tikrą šedevrą – Lietuvos vėliavą iš vaisių. Vaikai buvo sužavėti ir laimingi.
Manome, kad praktiškai veikdami vaikai greičiau suvokia ir supranta sveiko maisto reikšmę, įpranta jas vartoti, veikdami su jomis patiria džiugių emocijų.
Rasa Kildonavičienė, auklėtoja metodininkė