PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugsėjo 9 d. 14:20

Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos mokytojai – „Erasmus+“ finansuojamų mokytojų kvalifikacijos kėlimo kursų Dubrovnike dalyviai

Šiauliai

D. Čaljkušić nuotr.

I. Bagučianskienė, V. Eidintienė, R. Kančiauskienė, S. UlvidienėŠaltinis: Pranešimas spaudai


317560

Šių metų rugpjūčio 12-16 d. keturios Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos mokytojos (Ingrida Bagučianskienė, Violeta Eidintienė, Ramunė Kančiauskienė, Skirmantė Ulvidienė) tobulino ir gilino savo kompetencijas „Erasmus+“ finansuojamuose mokytojų kvalifikacijos kėlimo kursuose apie streso valdymą, perdegimą darbe ir dėmesingą įsisąmoninimą (mindfulness) „Stress management and burnout prevention“ Kroatijoje, Dubrovniko mieste.

Remiantis organizacijos, atsakingos už ekonominį bendradarbiavimą ir plėtrą (Organisation for Economic Cooperation and Development), tyrimo TALIS (Teaching and Learning International Survey) rezultatais, visame pasaulyje net 60-70 proc. mokytojų patiria stresą darbe. Didelis darbo krūvis, emocinė įtampa, didėjantys reikalavimai sukelia mokytojo perdegimą, išsekimą ar net depresiją. Mokiniai taip pat neišvengia stresinių situacijų kasdieniniame mokyklos gyvenime, todėl šie kursai, suteikiantys informacijos apie streso prevenciją ir būdus jį sumažinti, yra aktualūs visai mokyklos bendruomenei.

Tik atvykus į Dubrovniką, kursų dalyvius pasitiko šilta, ramiu gyvenimo tempu alsuojanti atmosfera. Nuvykusios į kursų vietą, Akademinių studijų centrą Dubrovnike, mokytojos susipažino su šauniuoju lektoriumi Dario ir mokytojais iš Vokietijos, Airijos, Vengrijos, Belgijos, Prancūzijos, Lenkijos, Latvijos.

Įvairių šalių mokytojai aptarė švietimo sistemoje kylančius iššūkius, stresą lemiančius faktorius, jų poveikį mokymo ir mokymosi procesui. Dirbant grupėse aptarti būdai, kaip motyvuoti mokinius, kurti pozityvią atmosferą pamokos metu, ypač daug dėmesio skirta dėmesingo įsisąmoninimo („mindfulness“) praktikai. Kursų dalyviai susipažino su dėmesingo įsisąmoninimo svarba ir jo poveikiu žmogaus fizinei bei psichinei sveikatai. Mokytojai gilino žinias apie sąmoningo kvėpavimo, dėmesingumo, mokymosi aktyviai judant bei žaidžiant gamtoje metodikas, mokėsi smegenų mankštos būdų, atliko aktyvaus klausymosi bei dėmesingo įsisąmoninimo praktikas, pristatė savo šalies ir įstaigos išskirtinumą, dalijosi patirtimi su kolegomis net iš 8 šalių. Daug dėmesio skirta emocijoms, jų atpažinimui ir priėmimui.

Visų dalyvavusių atsiliepimai apie mokymus itin palankūs ir geri – kiekvienas išmoko kažką naujo. Įgytos žinios ir nauja patirtis padės kurti pozityvią, įtraukiančią, motyvuojančią ugdymo atmosferą bei įveikti iškylančius mokymo ir mokymosi iššūkius.