Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
V. Lebedžio nuotr.
Vitalis LebedisŠaltinis: Šiaulių miesto savivaldybė
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis spaudos konferencijoje informavo apie Šiaulių miesto gatvių situaciją ir jų atnaujinimui reikalingą finansavimą. Pasak administracijos vadovo, šiuo metu miesto gatvių tinklą sudaro – 349,7 km. Iš jų: 261,9 km yra asfaltuotos, 82,6 km su žvyro danga, dar 5,2 km yra gruntiniai keliukai. Gatvių remontui ir tiesimui vidutiniškai skiriama virš 12,5 mln. eurų kasmet. Vidutiniškai per metus išasfaltuojama 3,1 km, atnaujinama asfalto dangų – 5,1 km, įrengiama naujų gatvių – 1,1 km.
Kalbant apie 261,9 km asfaltuotų gatvių, A. Bartulis pabrėžė, kad tik trečdalis jų – apie 90 km yra geros ar patenkinamos būklės. 25,7 km gatvių yra suremontuota per pastarąjį 5 metų laikotarpį. Didesnė pusė – 172,2 km miesto gatvių yra prastos, nepatenkinamos būklės.
Specialistai paskaičiavo, kad vertinant šių metų kainomis, minimaliam esamos gatvių infrastruktūros sutvarkymui reikėtų įspūdingos sumos – beveik 160 mln. eurų. Lėšų poreikis naujos suplanuotos infrastruktūros įrengimui 2024 m. kainomis, siektų dar apie 60 mln. eurų. Palyginimui – vasarį patvirtinto šiųmetinio Šiaulių biudžeto dydis siekė 272 milijonus eurų.
Pasak A. Bartulio, tiesiant naujas gatves ar rekonstruojant senas, yra privaloma įrengti papildomus elementus, kurie gerokai pabrangina tokius darbus:
Net ir pilnai sutvarkius gatves, reikėtų numatyti pastovų finansavimą infrastruktūros būklės palaikymui. Asfalto dangos turi kapitaliai būti atnaujinamos kas 20 metų, taigi reikėtų suremontuoti 17,5 km gatvių ruožų kasmet (349,7 km/20 metų), tam skiriant 12,2 mln. Eur (dabartinėmis kainomis).
Šiandien savivaldybės kelių sektoriuje yra susikaupusių problemų ne mažiau kaip už 230 – 240 mln. eurų, kartu vertinant ir pėsčiųjų takų remonto poreikį bendro naudojimo teritorijose.
Savivaldybė siūlo tokius būdus ir priemones, kaip padidinti kelių sektoriaus finansavimą. Tam reikėtų:
Antanas Bartulis pabrėžė, kad sprendžiant kelių sektoriaus finansavimo klausimą tektų ieškoti papildomų projektuotojų ir rangovų pajėgų, kurie galėtų atlikti padidėjusias kelių projektavimo ir rangos darbų apimtis, taip pat užtikrinti, kad infrastruktūros projektų administravimui būtų pakankami žmogiškieji ištekliai viešajame sektoriuje.