PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Gruodžio 23 d. 13:55

Šias metais dovanų maišai yra pilnesni

Vilnius

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


24445

Kalėdos jau beveik čia: kalėdinių eglučių gausa ir jų grožis, prekybos centrų lentynos, linkstančios nuo kalėdinio asortimento gausos, per televizorių transliuojami filmai Kalėdų tema yra neatsiejami žiemos švenčių atributai, kurie kiekvienam neša džiaugsmą ir laukimo nerimą. Su kuo asocijuojasi Kalėdos, kaip jas švenčia bei laiką leidžia šiuo laikotarpiu lietuviai, padėjo sužinoti reprezentatyvi gyventojų apklausa, atlikta gruodžio 1 - 11 dienomis. Jos metu apklausta 1000 respondentų nuo 18 iki 74 metų amžiaus.

30% visų respondentų Kalėdos asocijuojasi su šeimos švente, kuri neįsivaizduojama be eglutės puošimo (18 proc.) ir balto sniego pusnių (9 proc.). Tačiau Kalėdos Lietuvoje siejasi ir su kita spalva - mandarinų. Iš tiesų – 6 proc. lietuvių Kalėdas primena nedideli oranžiniai vaisiai, kurių saldus aromatas sukelia prisiminimus apie Kalėdas ištisus metus.

Stebina tai, kad vis mažiau įvairaus amžiaus žmonių Kalėdas sieja su dovanomis. Šiais metais 9 proc. respondentų pripažino, kad Kalėdos neatsiejamos nuo dovanų, tuo tarpu praėjusiais metais taip manė 15 proc. visų apklaustųjų. Tačiau, jei išsigandote, kad Kalėdų Senelis galbūt bus pamiršęs Jūsų namus, nerimaujate be reikalo – apklausos duomenimis šiais metais dovanojančių tautiečių bus 11 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Šiam skaičiui daugiausia įtakos turėjo 43 proc. vyrų pareiškusių, kad ruošiasi šiais metais teikti dovanas, nors praėjusiais metais tik ketvirtadalis vyrų galvojo pradžiuginti savo artimuosius.

Nepaisant to, lietuviai neatsilieka nuo pasaulinių Kalėdų laikotarpiu padidėjusio vartojimo tendencijas ir apsipirkimo klausimas vis dar yra vienas pagrindinių prieškalėdiniu periodu. Net 70 proc. moterų apsiperka gerokai iš anksto ir dovanomis pasirūpina likus 2 savaitėms iki švenčių, skirdamos tam daugiau nei dvi dienas (55 proc). Vyrai – priešingai - 11 proc. vyrų pirkiniais rūpinasi paskutinėmis dienomis prieš šventes, o kas antras apklausoje dalyvavęs vyras artimiesiems skirtų dovanų paieškoms skiria nuo kelių valandų iki vienos dienos. Ne tokios džiugios nuotaikos vyresniųjų gyventojų amžiaus grupėje – 17 proc. pensinio amžiaus žmonių pripažino, kad išvis neperka dovanų.

Kalbant apie pramogas kalėdiniu laikotarpiu, pirmoji vieta tenka eglutei, kurią net 84 proc. apklaustų gyventojų aplanko savo mieste. Tačiau lieka nepamirštos ir kitos pramogos: 63 proc. jaunesnių gyventojų lankosi kalėdinėse mugėse ir turgeliuose, tuo tarpu vyresnieji (57 proc.) nepamiršta tradicijų ir eina į bažnyčią. Abi šios kalėdiniuose renginiuose dalyvaujančios grupės yra dosnios – apklausa parodė, kad tie kurie daugiau laiko praleidžia Kalėdų mugėse ir turgeliuose, mieliau perka rankų darbo dovanas ir išleidžia joms daugiau pinigų. Be to, lankantys bažnyčią taip pat išleidžia didesnę sumą pinigų dovanoms nei tie, kurie bažnyčios nelanko.

Lietuvių vyrais, besistengiančiais išvengti Kalėdų karštinės parduotuvėse, džiaugiasi internetinės parduotuvės - nemaža dalis vyrų (33 proc.) užsakė dovanas internetu. Net 36 proc. visų apklaustų respondentų tvirtino, kad šiais metais internete įsigis daugiau dovanų nei praėjusiais metais. Ypač ši tendencija ryškėja tarp jaunesnių nei 50 metų piliečių, iš kurių net 41 proc. tikina pirksiantys daugiau dovanų internetu šiais metais lyginant su praėjusiais. Nors kiekvienais metais pastebimas vis didesnis prekybos internetu suintensyvėjimas, ilgos eilės prie kasų ir persirengimo kabinų 2017 metų gruodį netrumpėja – didžioji dalis dovanų vis tiek įsigyjama prekybos centre, butikuose ir kitose nevirtualiose prekybos vietose.

Nepaisant žmogaus prigimties ieškoti vis geriau ar kažko kitaip, Kalėdos Lietuvoje vis dar yra šeimos šventė, ant kurios stalo Kūčių vakarą puikuojasi 12 patiekalų, Kalėdų dieną garuoja kepta antis ar žąsis, namai kvepia mandarinais, o namiškiai džiugiai išpakuoja ir džiaugiasi dovanomis bei parodytu dėmesiu. Nepamirškime, kad Kalėdų laikotarpiu geriausios ir brangiausios dovanos – dėmesys, šiltas apkabinimas ir atjauta. Tai paprasti dalykai, kurie šiuo metų laiku gali sukurti mažus stebuklus kiekvieno gyvenime.

Tyrimą Lietuvoje atliko tarptautinė rinkos tyrimų kompanija 2017 m. gruodžio 1 d. – gruodžio 11 d. Tyrimo metu apklausta 1000 respondentų nuo 18 m. iki 75 m. Tyrimo imtis reprezentuoja esamą Lietuvos gyventojų populiacijos pasiskirstymą pagal lytį, amžių, regionus ir kitus demografinius rodiklius.

BERENT tyrėjai