Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Senivpetro nuotr.
EtapliusŠaltinis: Savaitraštis „Etaplius“
Barzda nuo seno laikoma vyriškumo ir galios simboliu. Barzdočiai minimi istoriniuose šaltiniuose, pasakose, dainose, pvz., „lietuviai barzdočiai dūmoja“. Kažkada barzda buvo ženklas, kad vaikinas virsta vyru, vėliau ją pradėjo auginti maištautojai, pvz., pankai, hipiai.
Barzda siejama su išmintimi, aristokratiškumu. Barzda ir jos šukuosenos – taip pat ir mados dalykas. Kad barzda iš tiesų būtų graži ir estetiška, prireikia daug priežiūros: aliejų, kondicionierių, balzamų, vaško, šukų. Pasaulyje populiarėja barzdočių kirpyklos. 2011 m. Lietuvoje įsteigtas Barzdų klubas.
„Barber Shop Pole“ – šviečiantis cilindras su raudonos, baltos ir mėlynos spalvos juostomis – visame pasaulyje paplitusi reklaminė iškaba, žyminti vietą, kur klientas gali nusiskusti ar padailinti barzdą. Tokia iškaba – ankstyvųjų amžių istorijos pasekmė, kai kirpėjas („barberis“) atliko ir gydytojo-chirurgo darbą: traukė dantis, tvarkė žaizdas, gydymo tikslais nuleidinėjo kraują, stabdė kraujavimą dėlėmis.
Kirpėjo įrankiai buvo lazda, kurią pacientas turėdavo suspausti, kad išryškėtų jo venos prieš įpjaunant, apskritas indas kraujui nuleisti ir keletas tvarsčių. Ant lazdos susisukę vietomis švarūs, vietomis krauju sutepti tvarsčiai sukūrė raudonos ir baltos spalvos raštą, kuris vėliau tapo simboliniu „Barber Shop’ų“ atpažinimo ženklu.
Eltos informacija