PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2024 m. Rugsėjo 10 d. 08:08

Septyni Alytaus muzikos mokyklos absolventai šiais metais pasirinko studijuoti muziko profesiją

Alytus

Etaplius.LTŠaltinis: Alytaus miesto savivaldybė


317635

Kiekvienais metais Alytaus muzikos mokyklos pedagogai džiaugiasi, kad muzikos kelią renkasi studijuoti jų mokiniai. Štai ir šiais metais stojančiųjų buvo itin daug – net septyni absolventai (beveik kas šeštas baigiantysis) pasirinko muziko kelią.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) pirmakursiais tapo Ieva Žiūkaitė (klarnetas, mokytojas Aurelijus Vilkelis) ir Armandas Stepanavičius (birbynė, mokytojas Dainius Stepanavičius). Jiems įstoti po Muzikos mokyklos tiesiai į šią mokslo įstaigą reikėjo išskirtinai daug žinių, įgūdžių ir drąsos, nes dažniausiai į LMTA stojama po ketverių metų studijų kurioje nors konservatorijoje, gerai įvaldžius muzikos instrumento techniką ir harmonijos paslaptis.

Kita vertus, tai rodo ir aukštą Muzikos mokyklos mokytojų, kurie galėjo suteikti savo mokiniams tokių žinių, profesionalumą.

Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijoje studijas pasirinko tęsti Danielė Platūkytė (fortepijonas, mokytoja Vita Naujikienė), Ugnė Valatkaitė (fortepijonas, mokytoja Lina Abromavičienė), Tomas Krivas (trimitas, džiazas ir populiarioji muzika, mokytojas Gintautas Rakauskas), Arnas Krasnickas (saksofonas, mokytojas Rimantas Jočys), Mija Alachverdijevaitė (muzikos teorija, mokytoja Kristina Zubrickaitė).

Šiems mokiniams mokytojai negaili gražių atsiliepimų: tai jau nuo pirmųjų mokymosi metų savo gabumais, gera klausa, darbštumu išsiskiriantys vaikai, kuriems nereikia priminti apie kasdienį grojimą namuose, atsakingą pasirengimą koncertams ar konkursams.

Kaip teigia teorinių dalykų mokytojos, parengusios šiuos mokinius (Jolanta Sabonienė, Daiva Grabauskienė, Neringa Valvonienė, Aldona Vilkelienė, Alytė Vitkauskienė, Birutė Jočienė), jiems ir solfedžio pamokos, kurios kartais vadinamos „muzikine matematika“, atrodo, kaip vienos iš lengviausių: jeigu klausa gera, mokinys iš karto, net nesimokydamas, gali padainuoti iš natų pirmą kartą matomą kūrinį.

Mokytojai džiaugiasi, kad uždegė meilę muzikai ir linki savo mokiniams, būsimiems kolegoms, kūrybinės sėkmės skleidžiantis talentui. Iš tiesų, pasak Paulo Coelho, „meistras ne tas, kuris ko nors pamoko, o tas, kuris įkvepia mokinį iš visų jėgų stengtis atrasti žiniją, glūdinčią jo sieloje“.