PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2021 m. Gruodžio 25 d. 11:52

Septintajame „Traviatos“ pastatyme Kaune kaip operos režisierė debiutuoja choreografė A. Cholina

Kaunas

Į Kauno valstybinio muzikinio teatro sceną vėl grįžta Giuseppe Verdi opera „Traviata“. Teatro nuotr.

Etaplius.lt BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


198750

Baigiantis 2021-iesiems, į Kauno valstybinio muzikinio teatro sceną sugrįžta Giuseppe Verdi opera „Traviata“.


Foto galerija:

photo-2965807.jpg
photo-2965808.jpg
photo-2965806.jpg
photo-2965804.jpg
photo-2965805.jpg
photo-2965802.jpg

Premjeriniai „Traviatos“ spektakliai vyks gruodžio 26, 27, 30, 31 dienomis ir 2022-ųjų sausio 13, 14, 15-ąją. Kviesdami drauge tęsti legendinės operos gyvavimo Kauno scenoje tradiciją, kūrėjai neabejoja, kad naujausias G. Verdi operos pastatymas Kauno valstybiniame muzikiniame teatre žiūrovams dovanos aukščiausio lygio meninį potyrį.

„Kviečiame širdingiausias metų šventes pasitikti kartu su legendine klasika tapusia Kaune 1920-ųjų gruodžio 31-ąją nuskambėjusia „Traviata“. Į istoriją jį įėjo kaip profesionalaus lietuvių operos teatro pirmasis spektaklis, tad minint Lietuvos profesionaliosios operos 100-metį, naujas spektaklio pastatymas pratęs amžių trunkančią šios legendinės operos gyvavimo Kauno scenoje tradiciją“, – sako Lina Stankevičiūtė, Kauno valstybinio muzikinio teatro reklamos ir informacijos vadovė.

Jos teigimu, naujausias, vainikuotas daugeliui sėkmę nešančiu skaičiumi, septintasis, „Traviatos“ pastatymas Kaune žada išties neeilinį pokylį Kauno valstybinio muzikinio teatro scenoje. Čia choreografė, baletmeisterė Anželika Cholina debiutuoja kaip savarankiška operos režisierė.

„G. Verdi opera „Traviata“ – nuostabaus grožio kūrinys, ir man tai - malonumo muzika. Pastatymo imtis yra didelis iššūkis bet kuriam režisieriui, nes tai dažniausiai statoma opera, kuri ne tik populiariausia tarp klausytojų, bet ir labiausiai apaugusi štampais. Todėl mano pagrindinė užduotis buvo scenoje sukurti prasmingą, jaudinančią istoriją, kuri kvėpuotų kartu su sentimentaliu dramatizmu prisotinta Verdi muzika“, – sakė režisierė ir choreografė A. Cholina.

„Traviatą“ kuria įspūdinga kūrybinė komanda. Muzikinis vadovas ir dirigentas iš prigimties jautrus muzikai ir jai dėmesingas iki detalių – maestro Ričardas Šumila.

„Jis – tikras teatro dirigentas, nes sugeba gyvai reaguoti į tai, kas vyksta scenoje, ir kuria gilų ryšį ne tik su orkestru, bet ir su solistais. Džiaugiuosi, mėgaujuosi darbu kartu ir tikiu šio pastatymo sėkme“, – atviravo A. Cholina. Spektaklio erdvę puikiai suvaldė ir rafinuotą scenografiją sukūrė dailininkas Marijus Jacovskis. O artistus „nuodėmės ir kraujo spalvomis“ papuošė kostiumų dailininkė Olga Filatova-Kontrimienė. Pulsuojančią bei gyvybingą atmosferą apšvietimu nutapė šviesos dailininkas Audrius Jankauskas. Chorą kūrybinio sumanymo kryptimi veda chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė. Operą diriguos ir maestro, profesorius Julius Geniušas, statęs prieš tai rodytą spektaklį bei „Traviatos“ partitūrą diriguojantis nuo pat savo karjeros Kauno valstybiniame muzikiniame teatre pradžios.

Įspūdžiais kuriant geidžiamiausios kurtizanės – Violetos - personažą dalinasi ir solistės Agnė Stančikaitė bei Gabrielė Bukinė. „Vyrai ją myli už jausmingumą ir aistrą gyvenimui, moteris žavi jos drąsa ir ryžtas žengti į nežinomybę. Ji eina per vidinius pragarus, susitikdama su savo šešėliais, – atvira visoms patirtims, galimybėms, priimdama tikrą meilę bei dar niekada nepatirtą džiaugsmą“, – pasakojo A. Stančikaitė.

“Violeta yra tas tikras žmogus, su savo pykčiu, skausmu, liga ir tikra meile. Visų pirma ji išsiskiria, nes savęs netausoja, - gyvena taip, tarsi kiekviena diena būtų paskutinė. Tačiau bejėgišku metu atsiranda Alfredas ir įkvepia jai noro gyventi. Vėl tikėti, kovoti už save ir savo sveikatą“, – papildė G. Bukinė.

O solistai Tomas Pavilionis ir Egidijus Bavikinas vienbalsiai pripažino, kad šį kartą Alfredo personažas nebėra toks naivus ir paviršutiniškas. „Čia jis tvirtas, ne tiek daug romantiškas kaip įprasta jį matyti, bet kartu labai aistringas, pavydus ir taip pat kažkiek išlepęs žmogus“, – sako solistas T. Pavilionis.

E. Bavikinas pasidžiaugė, kad tai jo labai lauktas vaidmuo. “Alfredą nešiojuosi dar nuo studijų laikų ir esu be galo laimingas, turėdamas galimybę įkūnyti šį ikonišką vaidmenį. „Traviata“ – itin sąmoninga opera, kurią dėl to brangina visa Lietuva“.

 Žoržo Žermono partiją operoje dainuos solistas Laimonas Pautienius, žavėjęs klausytojus ir ankstesniame „Traviatos“ pastatyme. Šį vaidmenį ruošia ir jaunieji teatro dainininkai Andrius Apšega bei Žygimantas Galinis.

Kauno valstybinio muzikinio teatro pranešime pabrėžiama, kad „opera “Traviata“ Kaune dar buvo statyta 1931, 1952, 1966, 1984, 1999 metais. Teatro trupė, sugrąžinusi „Traviatą“ į Kauno sceną (1952 m.), ilgus metus puoselėjo nuo pirmojo operos pastatymo 1920-aisias gimusią tradiciją – rodyti spektaklį Naujųjų metų išvakarėse. Ji neskambėjo tik gūdžiais 1948-1951 metais, kai trumpam Kaunas buvo likęs be „Traviatos“. Tradicija iš dalies nutrūko 1992-aisiais (nuspręsta Naujuosius pasitikti šventiniu koncertu). Bet spektaklį perkėlus į gruodžio 30 dieną, buvo išsaugota daugeliui kauniečių melomanų įprasta senųjų metų palydėjimo šventė, skambant „nacionaline“ tapusiai „Traviatai“.

ELTA