Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT
Pagal LR civilinio kodekso nustatytą teisinį reguliavimą, pardavėjas pagal pirkimo–pardavimo sutartį privalo ne tik perduoti daiktus pirkėjui ir patvirtinti nuosavybės teisę, bet ir patvirtinti jų kokybę.
Parduodamų daiktų kokybė, kiekis ir kiti kriterijai turi atitikti sutarties sąlygas, o jeigu sutartyje nėra nurodymų, – įprastus reikalavimus.
Pagal LR civilinio kodekso nuostatus, atskleistas daikto kokybės garantijos turinys – tai pardavėjo pareiga garantuoti pirkėjui, kad daiktai atitinka sutarties sąlygas ir kad jos sudarymo metu nėra paslėptų daiktų trūkumų, dėl kurių pirkėjas apskritai nebūtų to daikto pirkęs arba nebūtų už jį tiek mokėjęs.
Jei naudotas automobilis turi defektų, pardavėjas privalo juos nurodyti pirkimo–pradavimo sutartyje.
Jeigu neįrodoma kitaip, daikto trūkumai, išaiškėję per 6 mėnesius nuo daikto perdavimo, laikomi buvusiais perdavimo metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su daikto ar jo trūkumo pobūdžiu.
Pirkėjas, įsigijęs automobilį su nuslėptais esminiais defektais, turi pasirinkimo teisę:
1. grąžinti automobilį pardavėjui ir reikalauti, kad jam būtų sugrąžinti už automobilį sumokėti pinigai (todėl svarbu pirkimo–pardavimo sutartyje nurodyti tikrą automobilio kainą);
2. reikalauti, kad pardavėjas apmokėtų automobilio remonto išlaidas.
Prieš įsigyjant nenaują transporto priemonę pirkėjui geriausia patikrinti ją servise, o ne pasikliauti pardavėjo nurodymais apie automobilio būklę.
Visuomet prisiminkite, kad automobilio pirkimo–pardavimo sutartyje būtina nurodyti visus žinomus defektus, tikrąją automobilio ridą bei tikrąją kainą.