PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sekundė pliusams2024 m. Kovo 26 d. 10:45

Sekundė pliusams: dėl teisės reikalauti grąžinti pinigus už neįvykusį koncertą

Lietuva

Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT


296089

Tinklalaidėje „Sekundė pliusams“ advokatė Daiva Rusakienė atsako į Etaplius.lt portalo skaitytojo užduotą klausimą: „Internetu nusipirkau bilietus į koncertą, tačiau koncertas neįvyko. Kreipiausi į pardavėją, t.y. bilietų platintoją, kad man būtų grąžinti pinigai. Pardavėjas nurodė, kad ne jis organizavo koncertą, todėl turiu kreiptis tiesiogiai į organizatorių. Parduodant bilietus jokios informacijos apie renginio organizatorių nebuvo pateikta. Ar pagrįstai ir teisėtai elgiasi bilietų pardavėjas?“

Pradėkime nuo to, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau tekste ir CK) 6.2288 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad nuotolinė sutartis yra verslininko ir vartotojo sutartis, sudaroma pagal organizuotą nuotolinio pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo sistemą, verslininkui ir vartotojui fiziškai nesant kartu vienoje vietoje ir iki sutarties sudarymo bei sutarties sudarymo metu naudojant tik ryšio priemones.

Sudarydamas nuotolinę sutartį, verslininkas (šiuo atveju bilietų platintojas) privalo suteikti vartotojui aiškią ir suprantamą informaciją apie koncerto organizatorių, jo kontaktinius duomenis, informaciją apie bilietų kainą, bilietų grąžinimo tvarką ir kt. Pareiga pagrįsti ir įrodyti, jog ši informacija buvo suteikta tinkamai tenka būtent bilietų pardavėjui.

Šiuo atveju galime daryti išvadą, kad tarp pirkėjo ir bilietų platintojo susiklostė vartojimo teisiniai santykiai. Tai, kad bilietų platintojas veikė kaip tarpininkas, savaime nereiškia, kad nesusiklostė sutartiniai santykiai tarp platintojo ir vartotojo, ar kad jo pareigos santykiuose su vartotoju apėmė tik bilietų į renginį pardavimą ir pasibaigė juos pardavus.

Vartotojo teisė reikalauti pinigų grąžinimo kilo iš paslaugų teisinių santykių, kuriais siekiama paslaugos gavėjui suteikti nematerialią paslaugą – teisę dalyvauti renginyje. Tiek bilietų platintojas, tiek renginio organizatorius turi veikti bendrai ir įvykdyti savo pareigas: laiku ir tinkamai pateikti bilietą, suorganizuoti ir įvykdyti renginį, jam neįvykus – grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus ir (ar) atlyginti nuostolius.

Jei įsigyjant bilietą, pirkėjui nebuvo pateikta informacija, jog pirkėjas turi teisę gražinti bilietą tik renginio organizatoriui, pirkėjas turi pilną teisę kreiptis į bilietų platintoją, grąžinti bilietą ir reikalauti grąžinti sumokėtas sumas, neįvykus renginiui. Šiuo atveju vartotojui neturi būti svarbūs vidiniai bilietų platintojo ir renginio organizatoriaus susitarimai, kurie vartotojui nėra tinkamai išviešinti.