Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Susirūpinęs dėl saugaus eismo, Seimas imasi paspirtukininkų, riedlentininkų ir kitų elektra varomų transporto priemonių vairuotojų reglamentavimo. Antradienį parlamentarai po pateikimo pritarė dviem iniciatyvoms, kuriomis siekiama spręsti šią problemą.
Už Seimo pirmininko pavaduotojo socialdemokrato Juliaus Sabatausko pateiktas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma įteisinti reikalavimus elektrinių paspirtukų vairuotojams, po pateikimo balsavo 76 Seimo nariai, prieš buvo 3, susilaikė 14.
Parlamentarai taip pat pritarė Liberalų sąjūdžio frakcijos nario Andriaus Bagdono pateiktiems Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimų projektams, kuriais siekiama įtvirtinti mikromobilumo priemonių sąvoką ir apibrėžti pagrindinius reikalavimus judėjimui šiomis transporto priemonėmis. Už šią iniciatyvą balsavo 64 Seimo nariai, 2 buvo prieš, 2 parlamentarai susilaikė.
Po svarstymo komitetuose į Seimo salę šie projektai turėtų sugrįžti birželio 21 d.
Pagal J. Sabatausko projektą, „elektrinis paspirtukas – elektra varoma dviratė motorinė transporto priemonė, skirta važiuoti vienam asmeniui, kurios galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis ne didesnis nei 20 km/h.“
A. Bagdonas įstatyme siūlo nustatyti, kad „mikromobilumo priemonės – elektra varomos dviratės ar keturratės motorinės transporto priemonės (pavyzdžiui, elektra varomi riedžiai, riedlentės, paspirtukai) skirtos važiuoti vienam asmeniui, kurių galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis yra ne didesnis nei 25 km/h“.
Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių ir elektrinių paspirtukų juostomis, takais J. Sabatauskas siūlo leisti ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims.
Tą patį amžiaus cenzą ne tik paspirtukininkams, bet visiems mikromobilumo priemonių vairuotojams siūlo numatyti ir A. Bagdonas.
Įstatymų pataisų projektuose J. Sabatauskas ir A. Bagdonas elektriniams paspirtukams ir kitoms panašioms elektra varomoms transporto priemonėms kelia reikalavimus dėl tvarkingų stabdžių, šalmų ir liemenių su šviesą atspindinčiais elementais.
Siūloma numatyti, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams draudžiama važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais; važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų takais; važiuoti per perėjas; vežti keleivius; kirsti kelią tam nepritaikytose vietose; važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo; vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams; būti velkamiems kitų transporto priemonių; vilkti kitas transporto priemones; važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.
Panašius reikalavimus mikromobilumo priemonių vairuotojams siūloma numatyti ir kitame alternatyviame projekte.
Šiuo metu tokių transporto priemonių, kaip elektriniai paspirtukai, riedžiai ar riedlentės judėjimas teisės aktuose nėra aiškiai reglamentuotas.