Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA
„Projekto aiškinamajame rašte nėra pateikta pakankamai argumentų, leidžiančių pagrįstai teigti, kad mokytojų ir pedagogų teisinė padėtis taip išsiskiria iš kitų viešojo ir privataus sektoriaus darbuotojų teisinės padėties, kad jiems siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas būtų konstituciškai pagrįstas. (...) Siūlomas reguliavimas prieštarauja Konstitucijos 29 straipsnio 1 dalies nuostatai dėl asmenų lygybės įstatymui“,- sakoma Seimo Teisės departamento išvadoje.
Seimo teisininkai atkreipia dėmesį, kad priėmus siūlomą pakeitimą, vienai iš viešojo sektoriaus darbuotojų grupių – mokytojams ir pedagogams, būtų nustatyta įstatyminė teisė gauti važiavimo keleiviniais traukiniais bilieto įsigijimo lengvatą (kompensuojamą iš valstybės biudžeto).
Anot Seimo kanceliarijos Teisės departamento, nėra pagrindo objektyviai manyti, kad mokytojų ir pedagogų teisinė padėtis yra besiskirianti nuo kitų viešojo sektoriaus sričių darbuotojų padėties, kad jiems būtų galima nustatyti išimtinio pobūdžio teisinį reguliavimą, garantuojantį dalinį važiavimo keleiviniais traukiniais kompensavimą iš valstybės biudžeto lėšų.
Anot Seimo teisininkų, siūlomas reguliavimas apimtų mokytojus ir pedagogus, dirbančius ne tik viešojo sektoriaus mokyklose, tačiau ir privataus kapitalo pagrindu veikiančiose mokyklose.
„Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nepateikiama jokių duomenų apie mokytojų ir pedagogų teisinės padėties skirtumus ne tik nuo kitų viešojo sektoriaus sričių darbuotojų, tačiau ir nuo kitų privataus sektoriaus darbuotojų teisinės padėties skirtumų. Todėl ginčytina, ar yra objektyvių prielaidų, suponuojančių, kad privačiajame sektoriuje dirbančių mokytojų ir pedagogų asmenų teisinė padėtis taip išsiskiria iš kitų privačiojo sektoriaus darbuotojų teisinės padėties, kad jiems siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas būtų Konstituciškai pagrįstas“,- sakoma Seimo teisininkų išvadoje.
Jų nuomone, projekto nuostatos dalinai ydingos dar ir todėl, kad važiavimo keleiviniais traukiniais lengvatą mokytojams ir pedagogams sieja ne betarpiškai su jų vykdomomis funkcijomis, t.y. siūloma dalinai kompensuoti ne bilieto, skirto važiuoti būtent į darbą ir atgal, įsigijimą, o su mokytojo, kaip tam tikros profesijos atstovo, statuso turėjimu apskritai.
Seimo teisininkai atkreipia dėmesį ir į Švietimo įstatymą, kuris leidžia pačioms mokykloms iš joms skirtų valstybės ar savivaldybės biudžeto asignavimų kompensuoti mokytojams tam tikras jų važiavimo į darbą ir atgal išlaidas.
Siūlomas teisinis reglamentavimas susijęs su papildomų valstybės biudžeto lėšų poreikiu, todėl Seimo teisininkų nuomone, turėtų būti gauta Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, nuomonė šiuo klausimu.
Kaip ELTA jau skelbė, Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos seniūno pavaduotojas Eugenijus Sabutis įregistravo Transporto lengvatų įstatymo pakeitimo projektą, kuriame siūloma įtvirtinti teisę mokytojams ir pedagogams įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo keleiviniais traukiniais bilietą su 10 procentų nuolaida. Jei Seimas jai pritartų, būtų įtvirtinta nuolatinė lengvata pedagogams ir mokytojams, įsigyjantiems traukinio bilietus.
„Dabartinė įmonės taikomų nuolaidų sistema nėra stabili ir neužtikrinanti teisėtų lūkesčių, todėl siūloma įtvirtinti tai įstatyminiu lygmeniu“,- sako projekto autorius.
Šiuo metu galiojančiame įstatyme nėra numatytos transporto lengvatos pedagogams ir mokytojams.