REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Rugsėjo 20 d. 12:31

Seimo teisininkai apie supaprastintą interpeliacijos procedūrą: gali prieštarauti Konstitucijai

Lietuva

BNS Fotobanko nuotr.

Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA


246263

Darbo partijos frakcijos narių siūlymas Seimo statute supaprastinti interpeliacijų nagrinėjimo tvarką gali prieštarauti Konstitucijai, mano Seimo kanceliarijos Teisės departamentas.

„Projektu siūloma atsisakyti Seimo statuto nuostatų, kuriomis išreikštas reikalavimas Seimo nutarime dėl interpeliacijos įvertinti Ministro Pirmininko ar ministro atsakymą į interpeliaciją. Taigi, manytina, kad pagal teikiamą siūlymą Seimas atsakymo į interpeliaciją nevertintų ir balsuotų tik „dėl interpeliaciją gavusio pareigūno atleidimo dėl nepasitikėjimo“. Mūsų nuomone, toks siūlomas teisinis reguliavimas prieštarauja Konstitucijos nuostatoms, pagal kuriuos Seimas, tik įvertinęs Ministro Pirmininko ar ministro atsakymą į interpeliaciją kaip nepatenkinamą, gali pareikšti nepasitikėjimą tuo Vyriausybės nariu, lemiantį jo pareigą atsistatydinti (o ne atleisti tą Vyriausybės narį iš pareigų)“,- sakoma Seimo teisininkų išvadoje dėl "darbiečių" parengtų statuto pataisų.


Seimo Teisės departamentas akcentuoja, kad pagal Konstituciją Seimas turi pareigą apsvarstyti Ministro Pirmininko ar ministro atsakymą į jam pateiktą interpeliaciją ir šį atsakymą įvertinti. „Tik neigiamas Ministro Pirmininko ar ministro atsakymo į interpeliaciją įvertinimas yra būtina nepasitikėjimo juo pareiškimo sąlyga. Pagal Konstitucijos 101 straipsnį, Seimui pareiškus nepasitikėjimą ministru, šis privalo atsistatydinti; kai Seimas pareiškia nepasitikėjimą Ministru Pirmininku, privalo atsistatydinti visa Vyriausybė“,- pastebi Seimo teisininkai.


Teisės departamentas kritiškai vertina ir „darbiečių“ siūlymą atsisakyti reikalavimo Seimui kurti redakcinę komisiją, kuri parengtų nutarimo projektą dėl interpeliacijos.


Jeigu nebus nustatyta, koks kitas subjektas ir kada turėtų parengti ir pateikti Seimui nutarimo projektą, dėl kurio priėmimo parlamentarai galėtų balsuoti, Seimo teisininkų nuomone, toks „teisinis reguliavimas stokotų išbaigtumo ir teisinio aiškumo“.


Kaip ELTA jau skelbė, antradienį Seimo Darbo partijos frakcijos narys Vytautas Gapšys ketino pateikti parlamentui Statuto pataisas, kuriomis siūloma supaprastinti interpeliacijos nagrinėjimo procedūrą, pvz. atsisakyti reikalavimo Seimui kurti redakcinę komisiją, kuri parengtų nutarimo projektą dėl interpeliacijos.


Dėl galimo prieštaravimo Konstitucijai šis klausimas išbrauktas iš antradienio Seimo plenarinių posėdžių darbotvarkės.


Šiuo metu Seimo statutas numato, kad Seimas sudaro redakcinę komisiją nutarimo projektui dėl interpeliacijos parengti. Šiame nutarimo projekte turi būti pareikštas Seimo pritarimas arba nepritarimas ministro atsakymui. Jeigu Seimo nutarimo dėl interpeliacijos projekte ministro atsakymas pripažįstamas esąs nepatenkinamas ir pareikštas juo nepasitikėjimas, tai toks nutarimo projektas gali būti priimtas slaptu balsavimu daugiau kaip pusės visų Seimo narių balsų dauguma.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA