Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Juliaus Kalinsko (ELTA) nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
Už projektą po pateikimo balsavo 46, prieš 2, susilaikė 12 parlamentarų. Pagrindiniu komitetu svarstysiančiu projektą patvirtintas Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Projektas svarstymo stadijoje į plenarinių posėdžių salę turėtų grįžti gegužės 14 d.
Vienas iš pataisų autorių, konservatorius Andrius Vyšniauskas aiškino, kad šalmas vairuojant paspirtuką gali išgelbėti gyvybę bei apsaugoti nuo galimų traumų, kurias pastaraisiais metais minėtų transporto priemonių vairuotojai patiria dažnai.
„Techniškai viskas įmanoma, tai gana paprasta ir pigu. Šalmo dėvėjimas važiuojant tiek dviračiu, tiek paspirtuku yra labai svarbi priemonė, ji gali išgelbėti gyvybę. Tai, be abejo, neapsaugo nuo visų galimų traumų, tačiau galvos zonoje traumos yra pačios pavojingiausios“, – Seimo plenarinių posėdžių salėje pristatydamas projektą kalbėjo A. Vyšniauskas.
„Visai neseniai buvo skelbta, kad „Žalgirio“ klinika Vilniaus mieste, praeitais metais asmenų, kurie buvo sužaloti paspirtukų avarijose turėjo 600. Iš jų trečdalis, apie 200, tai sunkiai sužaloti asmenys. Ir čia tik viena klinika Vilniuje“, – pažymėjo jis.
Projektą palaikęs parlamentaras, Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Kęstutis Mažeika akcentavo, kad priėmus pokyčius reikia atsižvelgti ir į tai, jog žmonės nebūtų atbaidomi nuo galimybės važiuoti paspirtukais.
„Pritardamas šiam įstatymo projektui norėčiau pasakyti, kad svarbu, jog nebūtų žmonės atbaidomi nuo paslaugos. Tai turi būti aišku, higieniška, švaru, dezinfekuota“, – teigė K. Mažeika.
Tuo metu liberalas Andrius Bagdonas nepritarė siūlymui ir akcentavo, kad reikalingi pokyčiai dėl šalmo dėvėjimo jau yra reglamentuoti įstatyme, kuriame reikalavimas numatytas didesnį greitį galintiems išvystyti paspirtukams.
„Visi statistiniai duomenys apie traumas yra pateikti iki įstatymo įsigaliojimo, kuris sureglamentavo ir sugriežtino paspirtukų naudotojų taisykles“, – aiškino A. Bagdonas.
Siūlyme numatoma, kad paspirtukais ir kitomis elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis būtų galima važiuoti tik turint tvarkingą stabdį ir garso signalą, baltą šviesos žibintą priekyje ir raudoną šviesos žibintą gale, taip pat iš abiejų šonų oranžinius šviesą atspindinčius elementus.
Važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi, elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas privalėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba šios priemonės priekyje turėtų degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas.
Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba kai yra blogas matomumas, elektrinės mikrojudumo priemonės priekyje turėtų degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas, šios priemonės vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.
ELTA primena, kad šiuo metu Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas numato, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą.
Vyresni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami važiuojamąja kelio dalimi, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Tačiau keliu važiuojantiems tokiems vairuotojams įstatyme numatyta tik rekomendacija būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą.