Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Juliaus Kalinsko (ELTA) nuotr.
BNSŠaltinis: BNS
Tai būtų daroma atsisakant nebūdingų policijai funkcijų, tarp jų – prievolės policijai lydėti didžiagabarites transporto priemones, supaprastinti eismo įvykių įforminimo procedūras.
Tokiais pataisas palaikė 62 Seimo nariai, prieš balsavusių nebuvo, susilaikė keturi parlamentarai.
Šias pataisas Seimo salėje pristačiusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė pažymėjo, jog praėjusiais metais didžiagabaritės transporto priemonės buvo lydimos 538 kartus, o 827 procese dalyvavę pareigūnai jame praleido daugiau nei 3,3 tūkst. valandų.
Kiek anksčiau šią savaitę apie planus teikti tokias pataisas ministrė pranešė po susitikimo su apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų vadovais.
Pasak jos, šie pakeitimai bus palengvinimas ir verslui, nes šiuo metu norint gabenti tokius krovinius tai privalu derinti su policija.
„Policija galės skirti daugiau pajėgų eismo kontrolei ir kelių eismo taisyklių pažeidimų prevencijai“, – kalbėjo A. Bilotaitė.
Pagal pakeitimus priemones turėtų lydėti ne mažiau negu du automobiliai, su įjungtais oranžiniais švyturėliais, vienas jų turės būti priekyje, kitas – gale. Tokia palyda privalėtų pasirūpinti patys verslo subjektai.
Tačiau jei krovinį gabenanti transporto priemonė bus aukštesnė nei 4,5 metro ir jos ilgis didesnis nei 30 metrų, būtų privalu ne vėliau nei prieš tris dienas informuoti policiją.
Pakeitimais taip pat siūloma supaprastinti eismo įvykių įforminimo procedūras, kai eismo įvykyje nežuvo arba nebuvo sužeistas žmogus, o eismo įvykio dalyviai nesutaria dėl įvykio aplinkybių.
Šiuo metu jei eismo įvykio dalyviai nesutaria dėl jo aplinkybių, į įvykio vietą atvykę pareigūnai turi sudaryti incidento schemą, fotografuoti, paimti parodymus.
„Mes siūlome, kad tokiais atvejais (...) policija užfiksuotų tokį įvykį, duomenis perduotų (...) draudikams ir jie spręstų, kuriam transporto priemonės valdytojui atsiranda civilinė atsakomybė už žalos padarymą“, – kalbėjo A. Bilotaitė.
Anot ministrės, praėjusiais metais policija tyrė ir įformino 21 tūkst. 390 tokių eismo įvykių, per šių metų aštuonis mėnesius – 13 tūkst. 456.
Šios priemonės buvo pristatytos po pirmadienį vykusio ministrės susitikimo su apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų vadovais, daliai pareigūnų pastaruoju metu keliant klausimus dėl darbo krūvio bei atlyginimų.
Pakeitimai toliau bus svarstomi Seimo Biudžeto ir finansų, Ekonomikos bei Teisės ir teisėtvarkos komitetuose.