Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobanko nuotr.
Sniegė BalčiūnaitėŠaltinis: BNS
Seimas ketvirtadienį po pateikimo priėmė svarstyti tokias Transporto lengvatų įstatymo pataisas: už balsavo 74 Seimo nariai, o susilaikė penki.
Vyriausybės išvados dėl pataisų paprašė premjerė Ingrida Šimonytė. Jos toliau bus svarstomos pavasarį.
Pataisą pristačiusi demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narė Laima Nagienė pabrėžė, kad Lietuva yra įsipareigojusi skatinti darnų judumą, švelninti transporto poveikį klimatui ir mažinti individualių automobilių naudojimą, todėl, pasak jos, lengvata norima paskatinti žmones persėsti į viešąjį transportą.
„Šeimos su vaikais keliauja mašina, nes keliauti traukiniu ar autobusu visiškai neapsimoka. Atsižvelgiant į tai būtina įteisinti lengvatas moksleiviams keliauti tarpmiestiniais autobusais ar traukiniais. Dabartinis reguliavimas nesudaro galimybių formuoti vaikų keliavimo įpročių, nes moksleivių kelionės į stovyklas, didmiesčių muziejus ir teatrus vyksta tik su tėvais automobiliu ar retsykiais mokyklos užsakytais autobusais“, – Seimo posėdyje teigė parlamentarė.
Pasak L. Nagienės, šiuo metu moksleiviai savotiškai diskriminuojami, nes jiems tapus studentais jie jau gali važiuoti su lengvatiniais bilietais.
Socialdemokratas Kęstutis Vilkauskas mano, kad tokios lengvatos gali paskatinti bilietų brangimą kitiems žmonėms.
„Įsivaizduokite, kadangi dabar ta lengvata ateina, kokia nors grupė nori nuvažiuoti į ekskursiją ir susėda pusė autobuso arba net visas autobusas, nes tai yra lengvata. Gali padidėti ir ta kaina nuo tokio didelio kiekio ir toms transporto kompanijoms, kurios vykdo tą paslaugą“, – svarstė jis.