Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Seimas svarstys, ar nuo liepos keleivinių autobusų vairuotojams pusę atlyginimo drausti mokėti kaip kompensacijas.
Parlamentarai šią savaitę po pateikimo priėmė svarstyti tokią Darbo kodekso pataisą.
Pakeitimų iniciatoriaus socialdemokrato Juliaus Sabatausko teigimu, taip būtų panaikinta spraga, leidžianti darbdaviams dalį darbo užmokesčio išmokėti vadinamosiomis kompensacijomis dėl neva su darbu lauke arba kelionėmis susijusio darbo.
Anot jo, darbdaviai elgiasi nesąžiningai – pasinaudoja kompensacijomis, nes nuo šių išmokų nereikia mokėti nei pajamų, nei socialinio, nei sveikatos draudimo mokesčių. J. Sabatausko teigimu, toks piktnaudžiavimas suteikia kai kurioms įmonėms pranašumą viešuosiuose pirkimuose.
Konservatorius Edmundas Pupinis siūlė tokį patį draudimą įvesti ne tik tarpmiestinio ir miesto transporto vairuotojams, bet ir kai kuriems kitiems darbuotojams.
Tuo metu „valstietis“ Valius Ąžuolas pabrėžė, kad tokios kompensacijos kai kuriems vežėjams yra būtinos.
„Pavyzdžiui, tiek Akmenės rajonas, tiek Mažeikių, tiek kiti, ypač tie nutolę rajonai, gali siūlyti bet ką, kad tik iš viso rastų vairuotoją. Vairuotojas gyvena kaime, o autobusų parkas yra mieste, tai jam siūlo kompensaciją už atvykimą į darbą, kad tik jis atvyktų. Jam siūlo netgi tuo pačiu autobusu grįžti į namus ir iš ryto išvažiuoti į darbą“, – tvirtino jis.
Dabar darbuotojams, kurių darbas yra kilnojamojo pobūdžio arba lauke, susijęs su kelionėmis ar važiavimu, kompensuojamos su tuo susijusios didesnės išlaidos – kompensacijos negali viršyti 50 proc. bazinio darbo užmokesčio, jos mokamos, kai darbuotojui neapmokamos komandiruotės išlaidos.
BNS