Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Transportas. ELTA / Andrius Ufartas
Sniegė BalčiūnaitėŠaltinis: BNS.LT
Neeilinėje sesijoje antradienį už tokias Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisas balsavo 51 Seimo narys, prieš buvo 11, o 23 susilaikė.
Pakeitimai numato, kad naftos degalų suvartojimas kelių transporte iki 2030 metų, palyginti su 2021 metais, turėtų sumažėti bent 39 proc.
Šio rodiklio būtų siekiama nesukeliant ekosistemų degradacijos – biokuro gamybos sąskaita nemažinti maistui skirtų kultūrų, pavyzdžiui, rapsų, grūdų auginimo.
Aplinkos apsaugos komitete dirbantis Tomas Tomilinas teigė, kad įstatymas yra pozityviojo lobizmo pavyzdys, kai verslas viešai paprašė valstybės išsikelti ambicingesnį taršos mažinimo planą.
Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narė Laima Nagienė posėdyje tikino, kad verslas nėra pasirengęs tokiems ambicingiems planams: „Ar pagalvojome apie vartotoją, kuriam transportas yra darbo įrankis?“
„Valstietis“ Valius Ąžuolas teigė, kad įstatymas pelno atneš tiems, kas kurs taršos mažinimo projektus.
Seimo Ekonomikos komiteto narys Gintautas Paluckas anksčiau BNS sakė, kad pataisa įpareigos Vyriausybę peržiūrėti ankstesnius planus dėl transporto sektoriaus skleidžiamos taršos ir pasiūlyti priemones, kaip numatomą rodiklį būtų galima pasiekti.
Pasak jo, transporte taršos mažinimo pažanga yra mažiausia.