Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Etaplius.LTŠaltinis: ELTA
Jį po svarstymo palaikė 83 parlamentarai, susilaikė 16 ir nei vienas nebalsavo prieš.
Vyriausybės Seimui pristatytu paketu siekiama efektyvinti įstaigų valdymą, skaidrinti jų veiklą. Ją parengusios Vidaus reikalų ministerijos teigimu, pakeitimai „sudarys sąlygas palaipsniui mažinti viešojo sektoriaus fragmentaciją ir gryninti BĮ ir VšĮ kompetenciją“.
Pasak ministerijos, priėmus pakeitimus, įstaigose „bus diegiami korporatyvinio valdymo elementai“, jose bus galima steigti kolegialius organus: BĮ – stebėtojų tarybą, VšĮ – valdybą.
Taip pat siūloma kurti centralizuotą stebėsenos sistemą tų BĮ ir VšĮ, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė. Įstaigas stebėtų Viešojo valdymo agentūra.
Be to, valstybė ar savivaldybė galėtų dalyvauti tik tų VšĮ veikloje, kurios teikia viešąsias paslaugas ir (ar) turi viešojo administravimo įgaliojimus.
Įstatymams įsigaliojus, BĮ ir VšĮ būtų galima lengviau pakeisti juridinę formą, pavyzdžiui, persitvarkyti į akcinę ar uždarąją akcinę bendrovę, asociaciją, mažąją bendriją ir kt.
Pastebima, kad šiuo metu pasitaiko, kai su valstybės ar savivaldybių veikla susijusios BĮ ir VšĮ vykdo su valstybės ir savivaldos sritimis nesusijusias veiklas – teikia kitokio pobūdžio paslaugas. Be kita ko, BĮ esą trūksta savarankiškumo, viešosioms – galimybių persitvarkyti į kitokio teisinio tipo juridinius asmenis.