PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Birželio 14 d. 15:09

Šeduvos lopšelyje-darželyje įrengtas sensorinis kambarys

Radviliškis

EtapliusŠaltinis: Radviliškio rajono savivaldybė


304826

Gegužės–birželio mėnesiais Šeduvos lopšelyje-darželyje buvo įgyvendinamas Radviliškio visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis finansuojamas projektas „Be streso – įtraukiojo ugdymo link“. Projekto tikslas – gerinti vaikų psichologinę sveikatą, sukuriant jiems multifunkcinę aplinką Šeduvos lopšelyje-darželyje.

Šiam tikslui pasiekti iš gautų lėšų buvo įsigyta sensorinių priemonių (šviečiantis kubų rinkinys, debesų ir vandens projektorius, didysis žaibo rutulys, burbulų vamzdis su šviečiančio pluošto komplektu ir kt.).

Šeduvos lopšelyje-darželyje atsirado galimybė įgyvendinti seniai brandintą idėją – įsirengti sensorinį kambarį. Naujoje sensorinėje erdvėje švietimo pagalbos specialistai multisensorinių priemonių pagalba vykdė individualius, pogrupinius, grupinius edukacinius užsiėmimus: „Kelionė į pasaką“, „Kelionė po visatą“, „Metų laikai“, „Spalvų juokas“.

Švietimo pagalbos specialistės skaitė vaikams sensorines pasakas. Klausydami pasakų vaikai susipažino su gamtos pasauliu, mokėsi skaičiuoti, pažinti savaitės dienas, spalvas, atpažinti ir suprasti jausmus (džiaugsmą, liūdesį, pyktį, baimę, ramybę, prisirišimą, pavydą, nenorą dalintis), draugystę.

Užsiėmimo „Kelionė po Visatą“ metu vaikai, turintys autizmo spektro sutrikimą (ASS), kalbos ir komunikacijos sunkumų, keliaudami patyrė nepakartojamus įspūdžius. Ši edukacija suteikė puikią galimybę pasijusti Visatos dalimi.

Vaikai įgijo žinių apie ryškiausius gamtos pokyčius įvairiais metų laikais. Mažieji kūrė, stebėjo, žaidė, juto pasaulio pažinimo džiaugsmą. Stebėjo debesis skirtingais metų laikais. Ypač daug teigiamų emocijų kėlė debesų ir vandens vaizdiniai (naudojome debesų ir vandens projektorių, burbulų vamzdį).

Vaikai per patirtį ir pojūčius galėjo pažinti gamtos pokyčius. Ši edukacinė veikla apėmė vestibuliarinės, proprioceptinės, klausos, taktilinės sistemos stimuliavimą, kuri normalizuoja vaiko pojūčius.

Edukacinis užsiėmimas „Spalvų juokas“ vaikams suteikė daug įvairių jausmų, lavėjo emocinis intelektas, saviraiška, kūrybiškumas, lavėjo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai. Vaikai susipažino su spalvomis. Skaičiavo spalvotus pieštukus, rūšiavo pagal spalvas sensorinius šviečiančius kubus, statė spalvotas šviečiančias pilis.

Džiugu, kad Šeduvos lopšelio-darželio ugdytiniai sensoriniame kambaryje vykusiose edukacijose jautėsi atviri, kuriantys ir laimingi.