Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Eimanto Genio (alfa.lt) nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Rugsėjo 13 dieną nustos galioti paskutinės SEB banko išduotos slaptažodžių kortelės, kuriomis klientai jungdavosi prie interneto banko ir tvirtindavo kasdienės bankininkystės operacijas.
„Dar prieš beveik dvejus metus pradėjome skatinti klientus pasikeisti slaptažodžių kortelę į kitą prisijungimo priemonę. Mūsų pasirinktas kelias palaipsniui atsisakyti kortelių padėjo šiuos pokyčius įgyvendinti sklandžiai, nes kortelės nenustojo veikti vienu metu visiems banko klientams. Klientų, kurių turėtos kortelės baigs galioti rugsėjo 13 dieną, nėra daug. Tačiau, net ir nespėjus laiku pasikeisti kortelės, tai bus galima padaryti ir vėliau. Nors klientas, naudodamasis kortele, negalės prisijungti prie interneto banko, tačiau galės atsisiųsti ir įsidiegti „Smart-ID“ programėlę“, – komentuoja SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis.
Kaip pažymi SEB banko atstovas, slaptažodžių kortelių populiarumas dėl riboto jų panaudojimo nuosekliai mažėjo jau kuris laikas, o paskelbti ketinimai jų apskritai atsisakyti tik pagreitino klientų apsisprendimą rinktis modernesnę prisijungimo priemonę.
„Interneto banko sistemą Lietuvoje SEB bankas vienas pirmųjų pristatė 2000-aisiais. Jau ir tuomet slaptažodžių kortelėms buvo taikomi tam tikri apribojimai – nebuvo galima atlikti tarptautinių pervedimų (tik vietinius litais), buvo taikomi mažesni operacijų limitai. Sparčiai vystantis el. ir mob. bankininkystei, apribojimų kortelėms tik daugėjo – slaptažodžių kortelių turėtojai negalėjo pasirašyti el. sutarčių, gauti kai kurių kitų nuotoliniu būdu teikiamų paslaugų. Naudojantis slaptažodžių kortele iš esmės buvo galima tik atlikti kasdienės bankininkystės operacijas, o tai nebetenkino besikeičiančių klientų poreikių. Tobulėjant el. bankininkystės paslaugoms, kvalifikuoto parašo, kurio juridinė galia prilyginama rašytiniam parašui, poreikis toliau augs, taigi, didės ir modernių prisijungimo prie interneto banko priemonių poreikis“, – teigia V. Žagūnis.
Be to, kaip pastebi SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovas, daugelį bankininkystės paslaugų perkėlus į elektroninę erdvę, dar svarbiau tapo užtikrinti, kad klientų identifikavimo priemonės atitiktų aukščiausius saugumo standartus. Papildomą dėmesį mokėjimams el. erdvėje skiria ir šių metų rudenį, rugsėjo 14 dieną, įsigaliosiantys Europos Sąjungos Mokėjimų paslaugų direktyvoje (PSD2) nustatyti aukštesni saugumo reikalavimai.
Vietoj slaptažodžių kortelės SEB banko klientai dažniausiai rinkosi nemokamą „Smart-ID“ programėlę, kurią galima įsidiegti neatvykus į banko skyrių, ir slaptažodžių generatorių. Šiuo metu absoliuti dauguma SEB banko privačių ir verslo klientų prie interneto banko jungiasi naudodamiesi „Smart-ID“, slaptažodžių generatoriumi arba mobiliuoju parašu.
„Smart-ID“ programėle patogu naudotis, nes su savimi užtenka turėti tik išmanųjį įrenginį, kuriame ji yra įdiegta. „Smart-ID“ nesaugo PIN kodų išmaniajame įrenginyje, todėl net ir praradus telefoną kliento duomenys liks saugūs. Be to, jei klientas turi sąskaitas skirtinguose Lietuvos bankuose, jam nereikia turėti kelių prisijungimo priemonių, nes daugelis šalyje veikiančių bankų klientams sudaro galimybę naudotis „Smart-ID“ programėle.