Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
V. Lebedžio nuotr.
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių miesto savivaldybė skelbia konkursą ir naujo keleivių vežėjo paieškas. Jam atiteks penki konkretūs maršrutai ir teisė naudotis moderniais, aplinką tausojančiais autobusais, kuriuos Savivaldybė įsigijo šių metų pavasarį. Tiesa, sąlygos tik iš pirmo žvilgsnio atrodo patrauklios. „Kuršėnų autobusų parko“ vadovas Vidmantas Šulčius sako, kad būtų stebuklas, jeigu į konkursą ateitų privati įmonė.
Laimi konkursą – moki 400 tūkst. Eur
Praėjusį penktadienį Savivaldybė paskelbė konkursą dėl „Keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo autobuso maršrutais Šiaulių mieste pirkimo“. Kaip teigia Administracijos direktorius Antanas Bartulis, konkursas skelbiamas, norint užtikrinti konkurencingas keleivių vežimo sąlygas. Šiaulių miesto savivaldybė yra ne kartą sulaukusi priekaištų iš Konkurencijos tarybos, kadangi keleivių vežimą mieste vykdo Savivaldybei priklausanti įmonė „Busturas“.
Konkursas vysk iki rugpjūčio 20 d., jį laimės vežėjas, pasiūlęs mažiausią vieno kilometro ridos kainą. Konkursas skelbiamas penkiems maršrutams (nr. 2, nr. 8, nr. 14, nr. 20 ir nr. 24) aptarnauti.
Laimėtojui Savivaldybė perduos 12 naujų MAN Lion's City autobusų, kuriuos už beveik 3 mln. įsigijo pavasarį. Didžiąją dalį brangaus pirkinio finansavo Europos Sąjunga, taip skatindama tausoti aplinką: modernūs autobusai naudoja ne dyzelinį kurą, o suslėgtas gamtines dujas. Prisidėjo ir „Busturas“, kuris iki šiol naudojasi autobusais. Įmonės indėlis – 400 tūkst. Eur. Konkursą laimėjęs vežėjas privalės šią sumą grąžinti Savivaldybei, o šioji savo ruožtu pinigus atiduos „Busturui“.
Konkurso sąlygose nurodoma, kad vienas autobusas per metus privalės nuvažiuoti ne mažiau kaip 50 tūkst. km. Sutartis bus sudaryta dvejiems metams su galimybe ją pratęsti dar trejiems.
Kas keisis keleiviams?
A. Bartulis neatmeta galimybės, kad konkursą gali laimėti tas pats „Busturas“, tačiau neslepia besitikintis privačių vežėjų pasiūlymų.
„Tuomet turėtume dvi sistemas: dabartinę, su „Busturu“, kompensaciniais mechanizmais ir Savivaldybės prisidėjimu bei kitą – įmonę, kuri veš ir kuri prisidėjimą prie paslaugos kainos skaičiuos savo pelno sąskaita. Ji sakys: „Aš sutinku vežti už mažesnę kainą ir tą pamažinimą kompensuoju savo lėšomis. Jeigu šito nebus, suprasime, kad dabartinis mūsų modelis yra efektyvesnis“, – sako A. Bartulis ir priduria, kad, sistemai pasiteisinus, būtų svarstoma konkursą skelbti ir kitiems maršrutams.
Anot Administracijos direktoriaus, keleiviai dėl naujo vežėjo atėjimo diskomforto nepajus. Priešingai – gali gerėti paslaugų kokybė. „Keleiviams jokių papildomų rūpesčių neiškils. Mes tikimės ir darome prielaidą, kad atsiradusi konkurencija didins vežėjų paslaugumą, nes jie norės formuoti savo įvaizdį mieste“, – teigia A. Bartulis.
Ministerijos „dovanėlė“
„Kuršėnų autobusų parko“ direktorius V. Šulčius situaciją mato kitu kampu.
„Šiaulių rajono savivaldybė pagal tą pačią ekologinę programą nupirko tris dujinius autobusus. ES paramos intensyvumas – 85 proc., iš savų lėšų reikėjo pridėti 25 proc. Atrodo, kodėl nedalyvauti tokiame projekte? Bet dabar Savivaldybė mums iš dotacijos atskaičiuoja tų autobusų atsipirkimą dešimčiai metų. Gaunasi paslėptas lizingas – mes turime juos išsipirkti. Ir tai daryti teks bet kuriam kitam vežėjui. Taigi šis projektas tiek mums, tiek „Busturui“, tiek kitiems vežėjams nėra patrauklus ir ekonomiškai naudingas. Tik mes, kaip Savivaldybės įmonės, neturime pasirinkimo. Tačiau tai – ne savivaldybių sukurta sistema, tai – Susisiekimo ministerijos „dovanėlė“. Kitas niunansas: autobusų išpirkimas numatytas dešimčiai metų, todėl vežėjas, pradirbęs penkerius metus, numatytus pagal sutartį, vis tiek netaps autobusų savininku. Taigi būtų stebuklas, jeigu privatininkas norėtų dalyvauti tokiame konkurse. Aišku, miestams ekologiniai autobusai reikalingi“, – aiškina V. Šulčius.