REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Lapkričio 29 d. 09:54

Savivaldybės ir rajono mokyklų patirtis parodoje ,,Mokykla 2017“

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


21718

Dvi dienas Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre ,,Litexpo“, vyko Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos bei Ugdymo plėtotės centro organizuota paroda ,,Mokykla 2017“. Pirmąją dieną parodą aplankė Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis, dalyvavo ir apie mokyklą kalbėjo Lietuvos Respublikos ir Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, žurnalistas Juozas Liesis, žurnalistas ir laidų vedėjas Ignas Krupavičius, finansų ministras Vilius Šapoka, dainininkas Donatas Montvydas.


Foto galerija:

20171124-100928-42700.jpg
img-5310-42702.jpg
foto-2-42701.jpg
ivinsk-foto-1-42705.jpg
ivinsk-foto-42703.jpg

Iš mūsų rajono parodoje ,,Mokykla 2017“ dalyvavo nemažas būrys įvairių bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų. Savo gerąją patirtį pristatė Aukštelkės mokyklos-daugiafunkcio centro, Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro, Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos, Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos atstovai.

Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Raimondas Galkus ir vyriausioji specialistė Alma Sirienė pristatė patirtį apie bendradarbiavimą tobulinant pamokų vadybą. Jie kalbėjo, kad įgyvendinant Geros mokyklos koncepcijos nuostatas, kuriose teigiama, jog ugdymo sėkmė priklauso nuo mokytojo gebėjimų tinkamai planuoti ugdymo procesą pamokoje, Švietimo ir sporto skyrius bei mokyklos 2015–2017 metais aktyviai bendradarbiavo tobulinant pamokos vadybą. Per pastaruosius trejus metus vyko mokymai direktorių pavaduotojams ugdymui, organizuotos atviros pamokos, jų stebėjimas ir vertinimas, vyko konferencijos, metodinės dienos, gerosios darbo patirties sklaida. Prieita išvados, kad sėkmingas ir partneriškas darbas pakeitė vadovų ir mokytojų požiūrį į pamokos vadybą.

Aukštelkės mokykla-daugiafunkcis centras dalijosi patirtimi apie ugdymo aplinkos transformavimo galimybes, pranešimą pavadinę ,,Vieno suolo istorija“. ,,Kartais dideliems pokyčiams reikia tiek nedaug“ – kalbėjo mokyklos direktorius Vaidas Bacys. ,,Įsitikinome, kad, keičiant klasės erdvę, keičiasi ir ugdymo proceso, ir pedagoginės veiklos specifika. Didelių pokyčių galima tikėtis tiesiog ...perstatant suolus, ir visa tai atspindi mokinių ugdymo rezultatai“.

Kuršėnų Stasio Anglickio mokykla pasidalino patirtimi apie lyderystės gebėjimų ugdymą įvairiose mokyklos bendruomenės grupėse. Parodos lankytojai galėjo sužinoti, kaip mokykloje sukurta lyderystės skatinimo sistema leidžia pastebėti iniciatyvius, kūrybingus bendruomenės narius, kurie geba įkurti savarankiškai veikiančias mokymosi, projektinės veiklos komandas ir kt. Jų veikla turi tęstinumą ir kitose įstaigose, pvz.: mokiniai, buvę aktyvūs savivaldos nariai, tampa vadovaujančiais gimnazijų Kuršėnuose ar Šiauliuose savivaldų nariais. Mokytojai, įvairių sričių lyderiai, tampa kitų mokyklų vadovais, rajono metodinių būrelių pirmininkais. Mokinių tėvai įkūrė visuomeninę organizaciją „Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos aktyvių tėvų bendruomenė“, įgyvendinančią socialinius projektus, ugdančius mokinius pilietiškais visuomenės nariais. Pristatyme dalyvavo mokyklos direktorė D. Lotiukienė-Kotova ir mokyklos tarybos pirmininkas, visuomeninės organizacijos „Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos aktyvių tėvų bendruomenė“ įkūrėjas Rolandas Kaveckas.

Kuršėnų Pavenčių mokykla-daugiafunkcis centras, įgyvendinantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio bendrojo ir specialiojo ugdymo programas, stendiniame pranešime pasidalino darbo su skirtingų amžiaus tarpsnių ir skirtingų poreikių mokiniais patirtimi, pristatė sėkmingas mokymo(si) idėjas taikant aktyvius mokymo(si) metodus ir informacines komunikacines technologijas, vykdant projektines veiklas, kuriant edukacines aplinkas, organizuojant neformalų ugdymą.

Stasė Riškienė, Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro anglų kalbos mokytoja ekspertė, vedė užsiėmimus „Atrask papildytą realybę savo aplinkoje“. Per šiuos užsiėmimus supažindino klausytojus su papildytos realybės (angl. Augmented Reality) taikymo ugdymo procese galimybėmis. Tai viena sparčiausiai pastaruoju metu besivystančių technologinių naujovių – ypač švietimo srityje. Daugiau nei 30 pradinių klasių mokytojų ir ikimokyklinio ugdymo specialistų susipažino su papildytosios realybės programėlėmis, pasisėmė įkvėpimo savo veiklai klasėje ir kartu kūrė idėjas, kaip su mokiniais imtis įvairių atradimo veiklų. Abi parodos dienas Stasė Riškienė konsultavo parodos lankytojus apie planšečių „iPad“ klasės valdymą su programėle „Classroom“: mokinių veiklos stebėjimą, mokinių planšečių valdymą, dalinimąsi mokymo medžiaga ir pan., bei pristatė savo tinklaraštį www.iklase.lt.

Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos grupė mokytojų stende pateikė pranešimą „MS projekto Partneriai Mokyme teikiamų įrankių švietimui panaudojimas pamokoje“. Pranešime trumpai apibendrintas Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos dalyvavimas MS projekte Showcase School (Pavyzdinė mokykla) ir MS teikiama galimybė mokytis ir dalintis pasiekimais su pasaulio švietimo bendruomene. Pranešimo struktūra atitiko pamokos struktūrą, kur skirtingų mokomųjų dalykų mokytojai pateikė siūlomų įrankių panaudojimo pavyzdžius. Didžiausias dėmesys buvo skirtas darbui Office 365. Biologijos mokytoja I. Tarasevičienė pasidalijo patirtimi, kaip ji naudoja Exel ir OneNote aplinkas savo pamokose. Yammer socialinis tinklas, pasak lietuvių kalbos mokytojos metodininkės A. Mazūraitės, plačiai naudojamas per lietuvių kalbos pamokas, o mokytoja R. Stakauskaitė pademonstravo, kaip Forms aplinka gali būti integruota į istorijos pamokas. Savo patirtimi pasidalijo ir T. Kriliuvienė, projekto koordinatorė mokykloje.

Šiaulių rajono savivaldybės informacija



REDAKCIJA REKOMENDUOJA